A csapatutasítás körüli viták a Mercedesszel – Russell úgy érzi, hogy egy dobogós helyezést elszalasztottak. | M4 Sport


Győzködött és dühöngött George Russell, és mire a Mercedes hallgatott rá, már késő volt. A brit szerint dobogós esélyt játszottak el a csapatutasítás halogatásával.

George Russell hangját a vasárnapi Mexikói Nagydíjon sokszor hallhattuk, és nem véletlenül: bőven volt oka a bosszankodásra. A legnagyobb fájdalmát nyilvánvalóan az okozta, hogy más versenyzők kanyarlevágásai miatt hátrányba került. A rajtnál különösen frusztráló volt számára, hogy Max Verstappennek a kanyar átvágása után el kellett volna engednie őt, hiszen a verseny tisztaságát is sértette ez a manőver. Ráadásul a holland és Lewis Hamilton közötti csata is tovább rontotta a helyzetét, hiszen a kavarodás során Oliver Bearman és Andrea Kimi Antonelli is megelőzte őt, ami még inkább fokozta a dühét.

Ezt követően Bearman a harmadik pozícióba került, és sokáig úgy látszott, hogy komoly harcot folytat a dobogós helyezésért a két Mercedes előtt. A brit versenyzőt Antonelli, Russell, valamint az őket folyamatosan szorongató Oscar Piastri követte egy DRS-vonatban, amelyből Russell nem tudott szabadulni. Ekkor elkezdett rádiózni, és csapatutasítást kért, jelezve, hogy egyértelműen gyorsabb Antonellinél, így szerinte ő lenne a legalkalmasabb arra, hogy támadja Bearmant.

A Mercedes kezdetben habozott, amikor Russell a fékek hűtésére vonatkozó kérésével kereste meg őket. A versenyző azonban nem adta fel, és kitartóan érvelt a javaslata mellett.

„Ez volt Russell ajánlása.”

A Mercedes erre reagálva jelezte Antonellinek, hogy félre kell állnia. Russell megelőzte az olaszt, de az alaphelyzet mit sem változott: ő sem tudta megközelíteni Bearmant, de DRS-távolságon kívül tudott kerülni Antonellitől, akit Piastri továbbra is szorongatott.

Bár látszólag úgy tűnik, hogy a helyzet végül a korábban bizonytalan Mercedes számára igazolást nyújtott, hiszen nem voltak teljesen biztosak abban, hogy Russell valóban csak a DRS előnyének köszönheti-e gyorsabb tempóját Antonellivel szemben, a futam után a versenyzőjük világosan megfogalmazta véleményét: szerinte a csapatutasítás érkezése túl késlekedett.

- Tedd egyedivé a szövegedet - mondta Russell, aki a verseny végén valóban visszaadta Antonellinek a pozíciót, így a 7. helyen zárta a futamot. Ezzel kapcsolatban hozzátette: "Végső soron azt a helyezést kapjuk, amelyet megérdemlünk, de azért ez egy kicsit bosszantó."

Russell később megjegyezte, hogy szerinte a Mercedes számára elérhető lett volna a dobogós helyezés, ha gyorsabban lépnek. "Általában csapatként dolgozunk együtt, és jelenleg a konstruktőri bajnokság második helyéért küzdünk. Észrevettem, hogy Kiminek nehézségei adódtak az előzéssel, én pedig DRS-zónában voltam, így a gumik is jó állapotban voltak, készen álltam a támadásra. Túl sokáig halogattuk a dolgot, és végül eljutottunk arra a pontra, amikor már nem is volt értelme a helycserének."

Bár ő a versenymérnökével, Marcus Dudleyval vitába keveredett, később mégis kiállt a szakember mellett. "Marcus csupán közvetíti az információkat. A döntéseket nem ő hozza meg. Üljünk le, és együtt, csapatként kell átbeszélnünk a helyzetet" - fogalmazott.

Russell elismerte, hogy ezen a versenyen nem volt meg a Mercedes tempója, ennek ellenére szerinte reális lett volna egy dobogó. "Piastri egyértelműen sokkal gyorsabb volt nálunk. Nem volt meg a tempónk. Ugyanakkor ha a verseny első negyedében harmadik lettem volna, akkor a harmadik helyen értem volna célba, mert a szezonban már csak így megy" - utalt arra, hogy előzni nehéz, így nem minden a nyers tempó.

A Mercedes Mexikóban elvesztette a konstruktőri második helyét a Ferrarival szemben. Jelenleg egy pont a hátrányuk, miközben a Red Bull tíz pontra van csak a vörösöktől.

Russell megállapította: "Végül is nem vagyunk versenyben Kmivel a bajnokságban. A Ferrarival és a Red Bull-lal küzdünk a bajnokságban. A hatodik és hetedik helyen értünk célba, de másképp is alakulhatott volna."

Related posts