Az első év elteltével a One ambiciózusan a piacvezető pozíció felé törekszik.


Egy éves lett a One, de a márkát már nyár végén többen említették a piackutatóknak, mint a korábbi Digit, vagy a Vodafone-t. Néhány hónap alatt 35 százalékkal növelték a vezetékes internetszolgáltatásuk értékesítését, és hamarosan bevezetnék az 5,5G-t.

Évfordulós sajtótájékoztatót tartott a One Magyarország. Az első év eredményei között szerepel, hogy a szolgáltatásuk ma már a magyar háztartások többségében (54 százalékában) elérhető, amellyel a Yettel 27 százalékos, illetve a Telekom 65 százalékos lefedettsége között helyezkednek el a piacon. Összesen 6,4 millió lakossági előfizetést kezelnek, ezek közül 3,6 millió helyhez kötött, 2,8 millió pedig mobil előfizetés.

A One 1,6 millió tévé-előfizetővel ezen a téren piacvezető, a vezetékes internet-szolgáltatásoknál és a mobil szolgáltatásoknál a második helyet foglalja el. Utóbbi területen nagyobb különbséget kell lefaragni."Tíz hónap alatt megfogható közelségbe került a piacvezető pozíció, különösen a vezetékes internet-szolgáltatás terén" - mondta Hunyady Beatrix, a cég lakossági szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese. A vezérigazgató, Bányai Tamás hozzátette: az előfizetők jelenlegi számában még nem szerepelnek a PR-Telecom ügyfelei, amely a 4iG tulajdonában van. "A DirectOne műholdas tévé előfizetőit sem tartalmazzák az adatok: ennek a tranzakciónak a lezárása novemberben várható" - tette hozzá.

A mobiltelefonok terén még rengeteg lehetőség rejlik a fejlődésre.

Az első év marketingkampánya rendkívül sikeresnek bizonyult a vállalat számára. A több évtizedes múltra visszatekintő elődmárkák, mint például a Vodafone és a Digi, már nyár végén sokan a One-t említették elsőként. A gigabites internet-szolgáltatásuk értékesítése a legutóbbi három hónapban 35%-kal emelkedett az előző hónapok átlagához képest. Hunyady a lapunknak adott nyilatkozatában kifejtette:

ebben a növekedésben nincsenek benne a korábbi DIGI-, vagy Vodafone-ügyfelek, csak a potenciális versenytársaktól érkezők.

A vállalat célja, hogy a mobil szolgáltatások szegmensében maximális mértékben bővítse ügyfélkörét. A márkájának januári bevezetése óta minden hónapban kedvező számhordozási egyenleget mutatott mindkét versenytársával szemben, így egyedülálló módon képes volt növelni piaci részesedését az elmúlt év során.

A repülők összeálltak, és most itt az 5,5G!

A One szolgáltatónak Magyarországon mintegy 3600-4000 bázisállomása működik, amelyek közül az elmúlt évben 440-et újonnan létesítettek. Ezen kívül 350 nagy kapacitású állomás is telepítésre került, és a cég 2028-ig összesen 1000 új bázis felállítását vállalta. "A One gigabitképes vezetékes internete már 2,5 millió háztartás számára elérhető. Az optikai gigabites hálózat révén ebben az évben 60 ezer új háztartást tudtunk csatlakoztatni, míg a hagyományos hibrid-koax rendszereinket 50 ezer háztartásban bővítettük" - nyilatkozta Szabó István, a vállalat hálózati technológiáért felelős vezérigazgató-helyettese. Emellett megemlítette, hogy céljuk az 5,5G technológia bevezetése, amely másodpercenként 1 gigabit feletti letöltési sebességet kínál.

A jelenlegi One a korábbi Vodafone Magyarország (és UPC), Digi, Invitech és Antenna Hungária cégekből állt össze. A One márkát tavaly november 6-án mutatták be, az elmúlt egy évet úgy Bányai úgy jellemezte: négy repülőgépet kellett a levegőben szétszedni és újra összerakni. Az új márkacsoportot bonyolítja, hogy a vezetékes infrastruktúrát október 1-től a 2Connect név alatt működtetik.

Related posts