Az FIA jelenleg a V8-as motorok bevezetésére összpontosít, azonban a Honda a hibrid technológiák mellett áll ki - F1VILÁG.HU.


A Honda Forma-1-es irányító testülete úgy véli, hogy a fenntartható jövő megteremtéséhez elengedhetetlen a hibrid hajtásláncok alkalmazása. Ezzel szemben Mohammed Ben Sulayem, a motorsport világának ismert alakja, arra törekszik, hogy az egyszerű V8-as erőforrások visszatérjenek a versenyzés izgalmas világába.

Az FIA elnöke nemrégiben határozott véleményt formált arról, hogy a közeljövőben visszahozná a Forma-1-be a jelenlegi és a következő évi autóknál sokkal egyszerűbb és költséghatékonyabb V8-as szívómotorokat. Ez a kijelentés meglepő, tekintettel arra, hogy a sport az elmúlt tíz évben milyen technológiai irányvonalat követett.

"Számunkra a V8 meg fog valósulni. A FOM [Formula One Management] is támogatja az ötletet, a csapatok pedig kezdik felismerni, hogy ez a helyes irány" - fogalmazott Sulayem a Brit Nagydíj hétvégéjén.

A technikai fejlesztések hosszú átfutási ideje miatt az FIA elnöke szerint 2029 lehet a cél a V8-asok újbóli bevezetésére. Véleménye szerint nemcsak technikailag, de kereskedelmileg is megalapozott döntés lehet a V8-asok újraélesztése: "Sok gyártó gyárt V8-asokat az utcai autóiba is, így kereskedelmi szempontból is helytálló lenne a döntés. A cél az, hogy minden szempontból legalább 50 százalékkal csökkentsük a költségeket."

Mindez egy olyan időszak küszöbén hangzik el, amikor a Formula-1 története során először az erőforrás teljesítményének ötven százalékát a hibrid rendszer adja majd. A gyártók ennek tudatában kötelezték el magukat a 2026-tal kezdődő időszakra és ezen hibrid rendszerek fontosságát hangsúlyozza a Honda is, amely márka szerint a fenntartható jövőben kulcsszerepet játszik az elektrifikáció.

"A Formula-1 iránti elköteleződésünk töretlen, hiszen számunkra ez a motorsport csúcsát jelenti" - nyilatkozta Koji Watanabe, a Honda Racing Corporation elnöke. "Folyamatosan egyeztetünk arról, hogy mely hajtáslánc lenne a leginkább megfelelő. Jelenlegi álláspontunk szerint az elektromos hajtás kulcsszerepet játszik a fenntartható jövő felé vezető úton."

A japán autógyártó a jelenlegi szezon végén búcsút int a Red Bullnak, hogy jövőre az Aston Martin hivatalos partnerévé váljon. E lépés révén a Honda ismét együttműködhet Adrian Newey-val, akivel a múltban már számos jelentős sikert könyvelhettek el. Arra a kérdésre, hogy Newey esetleg különleges igényekkel fordult-e a motorgyártó felé, Watanabe az alábbiakat válaszolta.

"Az Aston Martin már most számos fejlesztési igényt fogalmazott meg számunkra. Nem lehetünk biztosak abban, hogy ezek Andy Newey-től származnak-e, de Andy - aki korábban a Mercedes motorrészlegének irányításáért felelt - komoly szakmai tapasztalattal rendelkezik az erőforrások területén."

Az, hogy a karosszéria-fejlesztést olyan magasan képzett szakemberek irányítják, óriási előnyt jelent számunkra. Jelenleg már folyamatban vannak az egyeztetések, többek között az erőforrások elosztásának optimalizálásáról. A Honda Racing Corporation (HRC) F1-es hajtásláncának részlegét vezető Tsunoda Tetsushi felügyelete alatt zajlik a koordináció.

Related posts