Az olvasás nem csupán szórakozás; egy valóságos edzés az agyunk számára. Amikor olvasunk, különféle kognitív folyamatokat aktiválunk, amelyek segítenek fejleszteni a gondolkodásunkat, a képzelőerőnket és a szókincsünket. De mi történik, ha hirtelen abbaha
Úgy néz ki, egyre kevesebben találják örömüket az olvasásban, amikor csupán szórakozásból lapozgatnak könyveket.
A brit felnőttek körében végzett felmérés szerint a válaszadók 50%-a nem olvas rendszeresen, ami jelentős növekedés a 2015-ös 42%-hoz képest. Különösen aggasztó, hogy a 16-24 éves fiatalok között majdnem minden negyedik személy azt nyilatkozta, hogy soha nem olvasott könyvet – derül ki a Reading Agency legújabb kutatásából.
Az, hogy az emberek a videókat részesítik előnyben a szöveggel szemben, valóban izgalmas kérdéseket vet fel az agyunk működésével és a faji evolúcióval kapcsolatban. A vizuális média előretörése talán új kihívásokat jelent az agyunk számára, és kérdéses, hogy ez hogyan befolyásolja a kognitív képességeinket. A jó olvasók agyi struktúrái, például a temporális és parietális lebenyek, különleges fejlődésen mentek keresztül, amelyek elősegítik a szövegértést és a szókincs bővülését. Talán érdemes elgondolkodni azon, hogy a videók elterjedése nemcsak a fogyasztási szokásainkat, hanem a gondolkodásmódunkat és az információfeldolgozásunkat is formálja.
A Neuroimage című folyóiratban megjelent új tanulmány több mint 1000 résztvevő nyílt forráskódú adatait elemezte, melynek alapján felfedezte, hogy a különböző képességű olvasók eltérő agyi anatómiai jellemzőkkel rendelkeznek.