A futamgyőztes pilóta bátran csatlakozott a csapatához, ezzel új fejezetet nyitva a közös kalandban.


Az Alpine csapat sereghajtó pilótája úgy véli, hogy nincs szükség újabb versenyzőcserére. Ráadásul azt is hangsúlyozta, hogy a csapatának elsősorban a rájuk váró feladatokra kellene fókuszálnia, nem pedig a változásokra.

Az utóbbi hetekben egyre inkább felkapott téma lett a médiában, hogy Valtteri Bottas, aki jelenleg a kispadon várakozik, az Alpine csapat színeiben térhet vissza a Forma-1 világába az idei szezonra. Toto Wolff, a Mercedes csapatának vezetője is megerősítette, hogy az Enstone-i gárda többször is érdeklődött a korábbi versenyzőjük iránt, aki jelenleg tartalékos szerepet tölt be.

Az Alpine csapata az idei szezon során már egyszer módosította a versenyzői felállását, amikor Jack Doohan helyére Franco Colapintót ültették. Az argentin versenyző helyzete azonban korántsem tűnik stabilnak - könnyen lehet, hogy még az év folyamán elveszíti a pozícióját. Ha ez bekövetkezik, a 2013 és 2024 között a Williams, a Mercedes, valamint az Alfa Romeo/Sauber színeiben összesen 246 versenyt teljesítő finn pilóta érkezhet a helyére. Ő nemcsak gazdag tapasztalattal rendelkezik, hanem 10 futamgyőzelmét és 67 dobogós helyezését is büszkén sorolhatja fel.

Pierre Gasly, aki a csapat egyetlen állandó és mondhatni, első számú versenyzője, a 2021-es Magyar Nagydíj győzelme óta nem éppen örömmel fogadja, hogy új csapattárs érkezhet. Nyíltan kifejezte véleményét, miszerint a kihívások forrását nem a pilóták közötti versengésben látja, hanem más tényezőkben.

"Úgy gondolom, nem ez a helyzet" - kommentálta a Bottasszal kapcsolatos híreszteléseket Gasly. "Ez csak zaj. Az autóval minden hétvégén megmutatom, mire vagyunk képesek. Különösen szombatonként végzünk nagyon jó munkát, időnként olyan pozíciókban végezve, amik amúgy nincsenek is benne a pakliban."

"A helyzet rendkívül összetett, hiszen a középmezőny rendkívül szoros, mi pedig sajnos annak az alján helyezkedünk el" - nyilatkozta a 29 éves francia versenyző az F1.com-nak. "Körülöttünk mindig is lesznek zörejek, főleg az év elején történt események fényében, de úgy vélem, hogy elsősorban a ránk váró kihívásokra kellene fókuszálnunk. Hosszú szezon áll előttünk, ráadásul fejlesztések hiányában és az autónk jelenlegi állapotát figyelembe véve nem könnyű a dolgunk."

Gasly hangsúlyozta, hogy 2023-ban mindössze 8-9 tizedmásodperc lassúság elegendő ahhoz, hogy az élmezőny hátsó részében végezzenek. "Nem rendelkezünk a legjobban teljesítő autóval, és a motorunk sem a legnagyobb erősségű. E kettő együttesen nem kedvez a helyzetünknek" - vélekedett.

"Rengeteg pozitív éltet látok a csapatunkban, mindannyian azon vagyunk, hogy a tőlünk telhető legjobbat hozzuk ki. Tudatában vagyunk annak, hogy a 2026-os célkitűzés kulcsfontosságú, ami bizonyos kompromisszumokat igényel az idei év során. Ezek a változások nem mindig könnyűek, de bízom benne, hogy jövőre már meg fogjuk tapasztalni az eredményeit." - fogalmazott optimistán a közelgő szabályváltozásokról.

Az Alpine különös helyzetét jól tükrözi a bajnokság jelenlegi állása: 2025-ben a csapat a sereghajtók között foglal helyet, hiszen a szezon első felében csupán 19 pontot gyűjtöttek össze. Ez az eredmény azonban már most rekordot jelent az utolsó helyen álló csapatok számára, ami még inkább rávilágít a faramuci helyzetükre.

Related posts