Drámai fordulatokra készül a Magyarországon is aktív autóipari óriás.
A Continental autóalkatrész-beszállító cég ContiTech divíziója jelentős átalakításokat indít el, melynek során Németországban négy gyárat bezárnak, míg két további üzem leépítése is várható. A Magyarországon is aktív vállalat anyaországában az átszervezés összesen 580 munkavállalót érint. Ezek az intézkedések a cégcsoport átfogó szerkezetátalakítási stratégiájának részei, amelynek célja, hogy 2025-től évi 400 millió eurós költségmegtakarítást érjenek el - tájékoztat a Reuters.
A német autóipari óriás, a ContiTech divíziója csütörtökön bejelentette, hogy leállítja németországi gyártóüzemeit Bad Blankenburgban, Stolzenauban és Moersban, továbbá a frohburgi és geithaini kombinált telephelyek is bezárásra kerülnek. Ezen kívül a Hannover-Vahrenwald-i üzem termelése várhatóan 2026 első felében megszűnik, és a gyártást a Cseh Köztársaságba tervezik áthelyezni. A hamburgi telephelyen pedig a tevékenységek mérséklésére kerül sor.
Ez a lépés összhangban áll a Continental által korábban nyilvánosságra hozott tervvel, amely több mint 7000 munkakör megszüntetését célozza meg.
A vállalat immár több mint egy éve fektet energiát a szerkezetátalakítási programba, amelynek fő célja a költségek mérséklése és a működési hatékonyság fokozása.
Egyelőre arról nincsenek hírek, hogy a cég magyarországi termelését ez hogyan érinti, pedig erős a Continental és a Contitech jelenléte.
Makón található a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft., ahol autóipari hűtő-fűtő csövek gyártása és szerelése zajlik. Vácott a vállalat folyadékrendszerekhez kapcsolódó termékek előállítására specializálódott. Nyíregyházán különféle gumiipari termékeket készítenek, míg Szeged büszkélkedhet a cég legnagyobb európai textilerősítésű hevedergyárával, amelynek termékei világszerte elérhetők. A magyarországi telephelyek további termékportfóliójában szállítószalag-rendszerek, folyadékkezelő megoldások és légrugók is megtalálhatók, amelyek az ipar különböző ágazataiban játszanak fontos szerepet.
Az autóipar Európa-szerte súlyos nehézségekkel küzd. Sok vállalat kénytelen gyárakat bezárni és jelentős létszámleépítéseket végrehajtani, köszönhetően a gyenge piaci keresletnek, az emelkedő költségeknek, a kínai versenytársak erősödésének, valamint az elektromos járművek átállásának vártnál lassabb ütemének.
Philip Nelles, a Continental igazgatótanácsának tagja és a ContiTech divízió vezetője így nyilatkozott a helyzetről:
Az autóipar és az európai lignitbányászat helyzete kihívások elé állít bennünket.
A Continental részvényei kis mértékben emelkedtek a nemrégiben napvilágot látott leépítési és gyárbezárási hírek hatására.
Természetesen! Itt van egy egyedi változata a megadott szövegnek: "Származási pont: Reuters" Ha más irányba szeretnéd vinni a szöveget, kérlek, jelezd!