Jelenleg a legmagasabb árkategóriájú ChatGPT Pro csomag sajnos még nem hozott nyereséget.


A ChatGPT Pro minden szükséges funkciót tartalmaz, ezért nem meglepő, hogy az előfizetők ki akarják aknázni a benne rejlő lehetőségeket.

Sam Altman, az OpenAI vezérigazgatója, vasárnap megerősítette, hogy a ChatGPT Pro prémium előfizetés üzemeltetése eddig veszteséges. A havi 200 dolláros díjért elérhető csomagra sokkal több felhasználó iratkozott fel, mint amire számítottak, mióta tavaly decemberben elérhetővé vált, annak ellenére, hogy ára a Plus csomagénál tízszer magasabbra lett beállítva. Az előfizetők jelenleg az o1 érvelési modell továbbfejlesztett verzióját használhatják, és a csomag eltörli a korlátozásokat a vállalat más eszközeiben is, például a Sora videogenerátorban. Így a felhasználók lényegében a legmodernebb AI-eszközökhöz férhetnek hozzá szinte korlátlan módon.

2025: neked mennyi pénzt ér meg a home office? Itt vannak az IT munkaerőpiaccal kapcsolatos 2025-ös prognózisaink.

Nem olyan meglepő mód a cég még mindig nem lépte át a nyereségesség küszöbét, 2024 végére 5 milliárd dollár veszteséget várt 3,7 milliárd dollár bevétel mellett. A ChatGPT szolgáltatás mögött húzódó infrastruktúra üzemeltetése egy ponton átlépte a napi 700 000 dollárt is Altman bevallása szerint, amibe magába foglalta a személyzethez, az irodabérléshez és az AI képzési infrastruktúrájához kapcsolódó kiadásokat.

Közben az OpenAI hónapok óta azon fáradozik, hogy áttérjen a profitorientált működésre, feladva eddigi hibrid modelljét. Ezt a váltást számos piaci szereplő próbálja megakadályozni, köztük az Elon Musk által alapított xAI is. Úgy tűnik, hogy a jelenlegi AI-startupok között a legnagyobb figyelmet kiváltó OpenAI fokozatosan belátta, hogy a sikerhez elengedhetetlen a több tőke és befektetés bevonása.

Az agresszív intézkedések jelezhetik, hogy a cég egyre inkább érzékeli a befektetői nyomást, ami arra kényszerítheti, hogy csökkentse veszteségeit. A ChatGPT továbbra is az OpenAI egyik legfontosabb bevételi forrása, hiszen a platformon több mint 300 millió aktív felhasználó tevékenykedik hetente, ebből körülbelül 10 millióan előfizetők. Elemzők szerint valószínű, hogy a cég a közelgő hónapokban emelni fogja az egyes előfizetési csomagok árait.

Related posts