Egy pilóta megosztotta véleményét arról, hogy mi az a leggyakoribb tévedés, amit az utasok elkövetnek, amikor felszállnak a repülőgépbe.


Patrick Smith, a pilóta véleménye szerint a beszállási folyamat sokkal zökkenőmentesebben zajlana, különösen a tengerentúli járatok esetében, ha az utasok nem mutatnának türelmetlenséget. Azt hangsúlyozza, hogy itt nem a tipikus fapados légitársaságok járataira utal, hanem a nagyobb, nemzetközi utasszállítókra.

Amikor elérkezik az idő a beszállás megkezdésére, érdemes visszatartani a késztetést, hogy azonnal a sorba tolakodjunk. Régebben az utasok türelmesen a helyükön maradtak, míg a megfelelő zóna vagy sorszám ki nem lett jelölve. Manapság azonban, amint meghallják az első beszállási felhívást, sokan azonnal felpattannak, és összegyűlnek egy tömegben, ezzel akadályozva azokat, akik valóban jogosultak lennének a beszállásra. Ők pedig kénytelenek lesznek könyökölve és lökdösődve igyekezni előre, hogy utat nyissanak maguknak.

„Nincs erre semmi indok, hiszen senki sem fog hamarabb feljutni a gépre. Sőt, éppen ellenkezőleg: csak elnyújtja azt a már amúgy is kimerítő folyamatot” – magyarázza a pilóta.

Sok légitársaságnál zónákat vagy csoportokat jelölnek ki az utasoknak, attól függően, hol található például az ülésük a gépen. A személyzet ezután zónánként szólítja fel az utasokat, megpróbálva rendben tartani az ügymenetet. Ha pedig néhányan akkor igyekeznek felszállni a repülőgépre, mielőtt még a kijelölt zónájukat vagy csoportjukat szólítanák, kaotikus jeleneteket okozhatnak.

Related posts