Álmaink határai folyamatosan tágulnak – MMOnline


Idén a BioTechUSA különös hangsúlyt fektet az innovatív megoldásokra, valamint a korábbi eredmények kibővítésére és továbbfejlesztésére a társadalmi felelősségvállalás (CSR) keretein belül. Az előző év során 32 médiakampányt valósítottak meg, amelyek összesen 900 médiamegjelenést generáltak, emellett számos közösségi média aktivitást szerveztek, amelyek 40%-a a felelősségvállalásra fókuszált. E törekvések közvetetten jelentős bevételt hoztak, és 17%-kal növelték a hazai márkaismertséget. Dr. Pintér Dániel Gergővel, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR- és CSR-vezetőjével, valamint Halász Adrienn-nel, a társaság CSR- és integrált kampányok csoportvezetőjével beszélgettünk az idei terveikről, a társadalmi felelősségvállalás programok fontosságáról, és arról, hogy ezek miként befolyásolják a márka megítélését. Emellett megosztották velünk, hogy a sok izgalmas kampány közül melyekre a legnagyobb büszkeséggel tekintenek vissza.

Kiemelt fotón: Dr. Pintér Dániel Gergő, aki szakmai elkötelezettségével és innovatív megközelítéseivel kiemelkedik a szakmájában. Az ő munkássága nem csupán a tudományos közéletben, hanem a közösségi életben is jelentős hatással bír.

A múlt év végéig 70 kampány keretében 165 szervezetet támogattatok több mint félmilliárd forint értékben. Van olyan együttműködés ezek között, ami különösen közel áll a szívetekhez? Melyikre vagytok a legbüszkébbek?

- Halász Adrienn: A közelmúltból a kedvencem a tavaly őszi integrált PR-, CSR- és edukációs kezdeményezésünk, amely termékspecialistánk és márkanagyköveteink bevonásával, a Refresher, a 24.hu és a Telex.hu médiapartnerségével valósult meg. Back to the gym-kampányunkat azzal a céllal indítottuk, hogy segítsünk mindazoknak, akik a nyári kihagyás után visszatérnének az edzéshez, de nem tudják, hogyan tegyék meg az első lépést. A médiában és a vállalati felületeinken nekik adtunk hasznos tanácsokat, hogy elkerüljék a sérüléseket, és megtalálják a céljaiknak legmegfelelőbb gyakorlatokat, termékeket. A sportolással egy jó ügyet is támogathattak a vásárlóink, hiszen az országszerte 17 konditermet működtető Fitness5 bármelyik egységében eltöltött edzéssel alkalmanként 30 forinttal járulhattak hozzá az adománygyűjtéshez. Az így összegyűjtött összeget a Bátor Tábornak ajánlottuk fel. A kampányunkat erős munkavállalói aktivitás kísérte, hiszen a kollégáink által használható edzőtermeinket is bevontuk, így ezer dolgozónk számára biztosítottunk lehetőséget arra, hogy egy jó ügy mellé álljanak.

- Dr. Pintér Dániel Gergő: Én egy nagyon fontos témát, a magyarok mentésismeretének fejlesztését, valamint a segítségnyújtás, tájékozottság fontosságát hangsúlyozó kampányunkat emelném ki, amely két színész, Csuja Imre és Kovács-Nyári Diána közreműködésével, valamint a Mediaworks partnerségével valósult meg. Az Országos Mentőszolgálat Alapítvánnyal közös egyéves kezdeményezésünk lényege, hogy feltérképezzük a lakosság elsősegélynyújtási tudását az olyan kérdésekre vonatkozóan, mint például milyen esetekben hívjunk mentőt, milyen számról keressük őket, miről tájékoztassuk a mentésirányítót, hogyan segítsük a mentőket vagy hogyan engedjük el a mentőautót. A közös munka során a BioTechUSA azzal segítette a Mentőszolgálat munkáját, hogy három hónapra elegendő multivitamint biztosított a cég 9000 fős személyi állománya számára 50 millió forint értékben. Ez nem csupán a vállalatunk eddigi legnagyobb létszámot integráló adománya volt, de történetünk során először támogattuk egy egészségügyi szervezet összes munkavállalóját, amire úgy érzem, méltán lehetünk büszkék.

A társadalmi felelősségvállalás (CSR) kiemelkedő szerepet játszik a BioTechUSA filozófiájában, hiszen a cég számára nem csupán a profit, hanem a közösség és a környezet támogatása is alapvető fontosságú. Először is, a BioTechUSA elkötelezett a fenntartható fejlődés mellett. A vállalat igyekszik minimalizálni ökológiai lábnyomát, és aktívan keres olyan lehetőségeket, amelyek révén hozzájárulhat a környezet védelméhez, például zöld csomagolási megoldások bevezetésével. Másodszor, a társadalmi felelősségvállalás keretében a BioTechUSA számos egészségügyi és sportos kezdeményezést támogat. Az egészséges életmód népszerűsítése, a sportágak támogatása és a fiatal tehetségek felkarolása nemcsak a cég imázsát erősíti, hanem hozzájárul a társadalom jólétéhez is. Harmadszor, a munkavállalói közösség számára is fontos, hogy egy olyan cégnél dolgozhassanak, amely értékeli a társadalmi felelősségvállalást. Ez növeli a dolgozók elkötelezettségét és büszkeségét, ami pozitívan hat a munkahelyi légkörre és a termelékenységre. Összességében a társadalmi felelősségvállalás nem csupán egy marketingeszköz a BioTechUSA számára, hanem egy olyan alapelv, amely a cég minden tevékenységét áthatja, és amelynek révén nemcsak üzleti sikereket érhet el, hanem valódi hatást gyakorolhat a társadalomra is.

- P. D. G.: Ezt a kérdést minimum három dimenzióban lehet értelmezni. Az egyik az érzelmi dimenzió, amiben a jótékonyságot a tulajdonosaink önzetlensége, társadalmi érzékenysége motiválja. Fontos számukra, hogy a gazdasági sikereinket érzelmileg is megéljék, így költünk nemcsak üzleti, hanem jóléti szempontból is nélkülözhetetlen dolgokra. A második a vállalati kultúra, aminek szerves része, hogy mi nem valakik vagyunk, hanem valamit csinálunk. A munkavállalóink kiválasztásában fontos szempont, hogy őszintén higgyenek abban, hogy akkor vagyunk a legsikeresebbek, ha minél többet tudunk visszaadni a közösség számára. Végezetül pedig ne legyünk álszentek: a harmadik dimenzió az üzleti, márkaismertség-növelési szempont. A partnereink rendszerint patinás kórházi intézmények, amelyek nagyban hitelesítenek minket. Emellett a CSR segít új célközönségeket megszólítani, például egy evészavarosoknak szóló sajtótájékoztatóval az egészségügyi médiumokat, a vidéki plázákba szervezett PSA-szűrésekkel regionális lapokat, a Szépkorúak Mozgásban kampányunkkal meg egy idősebb vásárlói réteget. Tagadhatatlan az is, hogy az ezen kampányokra épülő médiamegjelenéseknek jelentős a márkaismertség-növelő hatása, ami közvetve, de kimutathatóan jó hatással van az eladási adatokra.

Tavaly a CSR-stratégiánk középpontjában a fenntarthatóság és a közösségi felelősségvállalás állt, hiszen célunk az volt, hogy pozitív hatást gyakoroljunk a környezetünkre és a társadalomra. Az idei évben tervezzük, hogy még inkább fókuszálunk az innovációra és az együttműködésre a helyi közösségekkel, így bővítjük céljainkat és új kezdeményezéseket indítunk.

- H. A.: Tovább folytatjuk a fejlődést, egyre nagyobbat álmodunk, így növeltük a támogatásunk keretösszegét, hogy még hatékonyabban tudjunk hozzájárulni a társadalmi ügyekhez. A CSR-stratégiánkat és a tevékenységünket évről évre igyekszünk olyan irányban fejleszteni, ami egyrészt számunkra folyamatosan új, egyre magasabb szintű kihívást, másrészt egyre mélyebb elköteleződést és szélesebb körben elért hatást jelent egy-egy téma kapcsán. Tavaly az integrált kampányok létrehozása és a saját projektek megálmodása állt a középpontban. Így született meg a már említett Back to the gym PR- és CSR-integrált edukációs kampányunk és így hívtuk életre a BioTechUSA az Egészségért Díjat mint önálló kezdeményezést, amely egyedülálló egészségügyi projektek támogat. Az idén ebben annyi változás lesz, hogy az innovatív megoldásokra és az eddigi területeken elért eredmények kiterjesztésére, fejlesztésére helyezzük a fókuszt, miközben továbbra is törekszünk arra, hogy a CSR, a PR és a marketing szorosan együttműködve egy egymást erősítő, egységes és hatékony szinergiát alkosson.

Mik lesznek az idei év legfontosabb társadalmi felelősségvállalási kezdeményezéseitek?

- H. A.: Étrend-kiegészítőket, speciális élelmiszereket gyártó és forgalmazó cégként felelősségvállalási kampányainkban már a kezdetektől fogva kiemelt célunk volt, hogy egészség ügyileg és társadalmilag olyan fontos ügyeket dolgozzunk fel, és olyan témákban kezdeményezzünk párbeszédet, mint az evészavar, a demencia vagy a mentális egészség. Ezen gondolat mentén született meg az az elképzelés, hogy ezekben a kiemelt témákban tevékenykedő, az eddig támogatott partnereinket, saját szakértőinket és márkanagyköveteinket bevonva egy négy "aktából" álló cikksorozatot hozzunk létre a femina.hu együttműködésével, publicitást adva ezzel olyan ügyeknek, amelyek még mindig nem kapnak kellő figyelmet. Mindezt nem egy önálló platformon tettük, hanem egy sokak által olvasott médium felületébe ágyazva, hogy minél szélesebb réteget érjünk el. Az első akta a mentális egészség témakörét dolgozza fel, amelyet a méhnyakrák, az evészavar és a cukorbetegség követ. Ezenkívül az idén tervezünk egy középiskolás gyermekek helyes táplálkozását segítő kampányt edukációval és közös főzéssel a Táplálkozástudományi Intézet közreműködésével, egy szintén gyerekeknek szóló, az evészavar témakörét feldolgozó színházi edukációs program támogatását és természetesen az idén is megrendezzük a BioTechUSA NN Ultrabalaton Charity programunkat, valamint átadjuk a BioTechUSA az Egészségért Díjat.

- A tapasztalataitok vagy a mérési eredmények alapján hogyan hatnak a márkaismertségetekre a CSR-kezdeményezéseitek?

Cégcsoportunknál egyedülálló módon az in-house csapatunk foglalkozik a PR, a vállalati kommunikáció és a tulajdonosi szakmai támogatás mellett a CSR és a munkáltatói márkaépítés feladataival is. Ez a jól megkomponált szinergia és a tudatos tervezés eredménye, amely lehetővé teszi, hogy tevékenységeink ne különállóan, hanem egymást erősítve valósuljanak meg. Az elmúlt évben 32 médiakampányt és 900 médiamegjelenést irányítottunk, több száz közösségi média aktivitással kiegészítve, ahol a felelősségvállalással kapcsolatos témák a megjelenések 40%-át tették ki. Ennek köszönhetően jelentős bevételre tettünk szert, és a felmérések szerint 17%-kal növeltük a hazai márkaismertségünket. A szakmánkban sajnos gyakori a feszültség – sőt, őszintétlenség – e téma kapcsán, pedig nem szabad szégyellni, hogy a morális felelősségvállalás üzleti szempontból is kifizetődő lehet. Fontos azonban, hogy ezt a gyakorlatban megfelelő módon valósítsuk meg. Számomra nem tekinthető etikusnak, ha egy tízmilliós imázskampányt egy kis faültetéssel próbálunk "jótékonykodásnak" beállítani, vagy ha a CSR-t az üzleti célok kiszolgálójává silányítjuk. Mi úgy közelítünk ehhez a kérdéshez, hogy ha van egy adott összegünk egy karitatív célra, akkor azt a lehető legnagyobb társadalmi hatás elérésére fordítjuk. Ennek érdekében a költségvetésünk szinte teljes egészét a partnereink támogatására szánjuk, és fontos, hogy közösen olyan üzeneteket találjunk, amelyek mindkét fél számára előnyösek, a fogyasztók számára pedig értéket képviselnek. Szerencsére fantasztikus csapatunk van, akik nem a támogatási keretek rovására dolgoznak a PR célok elérésén, hanem képesek nagy hatású médiakampányokat akár minimális költségvetésből is megvalósítani. Mindezeket folyamatosan mérjük, és számomra az a legfontosabb, hogy a támogatásra fordított összeg megjelenjen a médiában, így biztosítva a kívánt visszatérítést.

Hogyan integrálódnak a CSR-tevékenységek a vállalat napi működésébe? Milyen a munkatársak hozzáállása ezekhez a kezdeményezésekhez, és milyen mértékben sikerül őket aktívan bevonni ebbe a folyamatba?

- P. D. G.: A stratégiánkat úgy alakítottuk ki, az együttműködő partnereinket és felkarolandó ügyeinket pedig úgy választjuk meg, hogy azokba lehetőség szerint a kollégáinkat is bevonhassuk. Ezekkel a programokkal nem titkolt célunk, hogy hozzájáruljunk munkatársaink mentális jóllétéhez, javítsuk az iparági átlagnál magasabb munkaerőmegtartó képességünket, közben pedig növeljük a társadalmi ügyek melletti elköteleződésüket és érzékenységüket. Ennek jegyében festettünk mesefalat a Pécsi Gyermekklinika gyermekrészlegén vagy a Mozgásjavító Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény egyik kezelőjében, készítettünk szendvicset hajléktalan embertársainknak, sportolással buzdítottunk adománygyűjtésre a Bátor Tábor számára vagy érzékenyítő előadáson vehettünk részt az SOS Gyermekfalvak jóvoltából. HR-osztályunk a közelmúltban egy átfogó, több elemből álló egészségprogramot is létrehozott, amely dolgozóink jóllétének az elősegítését célozta. Ennek keretében rendszeresen szervezünk PSA- és HPV-szűréseket is. Az egyik legnépszerűbb aktivitásunk pedig a már évek óta december elején tartandó csúnya pulcsis reggeli, amelyet azért hívtunk életre, hogy felhívjuk a figyelmet a Baptista Szeretetszolgálat Cipősdoboz-akciójára.

A BioTechUSA tavaly bevezetett Egészségért Díj egy új kezdeményezés, amelynek célja, hogy elismerje azokat a kiemelkedő teljesítményeket, amelyek hozzájárulnak az egészséges életmód népszerűsítéséhez. A döntés mögött az a vágy állt, hogy támogassuk és inspiráljuk azokat, akik elkötelezettek a wellness és a sport iránt. Az új díj sikeressége meghaladta a várakozásainkat, hiszen nemcsak a díjazottakat, hanem a közönséget is motiválta az egészséges életmódra való törekvésre. Az idei évben is folytatjuk a díj adományozását, mert hisszük, hogy fontos a közösségünk elismerése és ösztönzése.

A munkánk során folyamatosan azt tapasztaljuk, hogy az egészségügyi szektorban számos innovatív gondolkodású szakember dolgozik, akik nem csupán elkötelezettek, hanem olyan kreatív ötletekkel rendelkeznek, amelyek révén a segítő és életmentő tevékenységek hatékonysága és sebessége is növelhető. Pályázati rendszerünk célja, hogy támogassuk ezeknek az ötleteknek a megvalósulását, biztosítva a szükséges forrásokat, és elindítva olyan infrastrukturális, edukációs és módszertani fejlesztéseket, amelyek hozzájárulnak ahhoz, hogy a betegek és a társadalom szélesebb köre számára hasznos és fontos innovációk jöhessenek létre. Örömmel tölt el minket, hogy ebben a küldetésben olyan partnerekkel dolgozhatunk együtt, mint a Magyar Kórházszövetség, a Central Médiacsoport, valamint kampányunk arca, Lékai-Kiss Ramóna.

- P. D. G.: Meg vagyok győződve arról, hogy a "longevity", vagyis a teljes, hosszú és minőségi élet megfelelő számú és felkészültségű egészségügyi szakember, szakszerű ellátás, valamint tömegeket edukáló preventív kampány nélkül aligha valósulhatna meg, éppen ezért döntöttünk e díj megalapítása mellett. Büszke vagyok rá, hogy már az első évben 49 pályázat érkezett négy kategóriában, a közönségszavazásra több mint 10 ezer voks jött, a díjat kísérő médiakampány több mint 50 megjelenést eredményezett, összesen pedig 18 millió forintnyi forrást biztosítottunk új ötletek megvalósítására. Ami ennél is fontosabb, hogy olyan egészségügyi innovációkra tudtuk ráirányítani a figyelmet, mint a traumatudatos nőgyógyászati ellátás biztosítása hajléktalan nők számára, az egészségügyi dolgozók mentális és fizikai rekreációjának fontossága, valamint a szülők által a kórházban hagyott csecsemők helyzete. A nagy érdeklődésre való tekintettel az idén megemelt keretösszeggel és új pályázati kategóriákkal kibővítve hirdetjük meg a pályázatot.

- Ti mennyire vesztek részt ezekben az aktivitásokban?

Személy szerint mélyen hiszek az aktív részvétel erejében, ezért mindig igyekszünk lehetőségeinkhez mérten bekapcsolódni a közösségi projektekbe. Úgy vélem, hogy a közvetlen tapasztalat és a személyes elköteleződés a legjobb módja annak, hogy érzékenyebbé váljunk. Éppen ezért nem csupán támogattuk, hanem magunk is aktívan részt vettünk a Magyar Máltai Szeretetszolgálat által rendezett "A Sport Egyenlővé Tesz" elnevezésű esélyegyenlőségi sportnapon. Ezen a rendezvényen a fogyatékossággal élő és mozgáskorlátozott fiatalok a környékbeli diákokkal sportoltak együtt, ezzel is hangsúlyozva a fogyatékkal élők elfogadásának fontosságát. Ráadásul Jószívű Testépítőink, akik jótékony márkanagykövetek, szintén aktívan részt vettek az eseményen. Egy másik példa a "Mozgással a demencia ellen" kampány, amely során több mint száz idősotthon lakói tornáztak együtt velünk és márkanagyköveteinkkel a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Gondviselés Háza Baglyaskő Időskorúak Otthonában Salgótarjánban. Ezzel a programmal a mozgás fontosságára hívtuk fel a figyelmet az idősek életminőségének javítása érdekében, különösen a demenciában szenvedők számára. Nincs is annál értékesebb, mint amikor közvetlen kapcsolatba kerülünk az érintettekkel, és megismerjük a nehéz sorsaikat és a mögöttük álló történeteket. Ezek az élmények nemcsak a szemléletünket formálják, hanem inspirációt is adnak ahhoz, hogy még elkötelezettebben és hatékonyabban dolgozzunk társadalmi ügyekért.

- P. D. G.: Pont tavaly decemberben kaptam az élettől egy erős személyes emlékeztetőt arra vonatkozóan, hogy miért is csináljuk ezt az egészet. Ötödik éve támogatjuk ugyanis a Budapest Bike Maffiát, amely fáradhatatlanul és hatalmas szívvel dolgozik az utcán élők megsegítésén. Miközben egyrészről nagyon büszke vagyok rá, hogy a téli időszakban ezúttal is 400 ezer darab C- és D-vitamint ajánlottunk fel számukra 21 millió forint értékben, másrészről nem tudtam elugrani az önkritika elől. Sajnos a vállalati kommunikációs, PR- és CSR-vezetői munkám mellett - bár rengeteg jótékonysági projektet irányítok - kevés időm jut effektíve önkénteskedni. Éppen ezért karácsony előtt nagyon fontos és szemfelnyitó hatású élmény volt számomra a Nagy Szendó Nap a Másik Szoba kávézóban, ahol szuper kollégáimmal és a többi önkéntes csapattal együtt több ezer szendvicset készítettünk a rászorulóknak. Akkor megfogadtam, hogy az idén változtatok, és igyekszem még gyakrabban "kimenni" az irodából - amit egyébként minden hozzám hasonló nagyvállalati megmondóembernek sok szeretettel és tisztelettel javaslok. Szerencsére ez az ígéretem azon kevés újévi fogadalmaim közé tartozik, amit azóta is sikerül tartanom.

Related posts