Kifogytak az akkumulátorok a régi elektromos Smart modellekhez.

A Smart ED3, hivatalosan Smart Electric Drive néven ismert, a Mercedes-Benz egyik innovatív kezdeményezése volt, amely az elektromos autók világában jelentős lépést jelentett. Ez a modell az első széles körben elérhető elektromos Smart járműként került forgalomba, és összesen körülbelül 16 ezer példány készült a franciaországi Hambachban.
A Mercedes az első időszakban problémamentesen cserélte a meghibásodott akkumulátorokat, legyen szó garanciális ügyintézésről vagy a bérleti konstrukció keretein belül. Később azonban áttértek a "vegyes cellás" felújított akkumulátorok használatára, amelyek több használt és még jó állapotban lévő cellából készültek. Jelenleg azonban ezek a készletek is teljesen kimerültek.
A Mercedes hivatalosan nem erősítette meg, hogy végleg kifogytak a csereakkumulátorok, ugyanakkor a Spiegel Online-nak tett nyilatkozatukban elismerték, hogy egy külső partnerrel közösen dolgoznak a javítási megoldásokon. Részletes információkat ugyan nem osztottak meg, de iparági források szerint a Bosch szervizek is részt vehetnek ebben a programban.
Közben független műhelyek, mint például a berlini EV Clinic, szintén vállalják az akkumulátorcellák cseréjét. Egy ilyen javítás során, ahol három hibás cellát cseréltek, a költség 900 euróra rúgott, és a kapacitás 75%-ról 95%-ra emelkedett.
A Smart ED3 akkumulátorának teljesítménycsökkenése gyakran a 12 voltos indítóakkumulátor problémáira vezethető vissza. Amennyiben ez az akkumulátor meghibásodik, a nagyfeszültségű akkumulátor mélykisülésbe kerülhet, ami súlyosan károsíthatja a cellákat és véglegesen ronthatja az akkumulátor állapotát.
Az ED3 celláit a német Li-Tec állította elő, ám a gyár 2015 végén leállította a termelést. Ez a döntés valószínűleg hozzájárult ahhoz, hogy mára már nem elérhető csereakkumulátor - számol be róla az electrrive.com.