Az Auchan ellen eljárást kezdeményezett a Gazdasági Versenyhivatal.

A versenyhatóság szerint lehetséges, hogy az áruházlánc a vásárlókat megtévesztő módon hirdette a kuponakcióit.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást kezdeményezett az Auchan Magyarország ellen, mivel gyanúja szerint a vállalat közel egy éven át tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a különféle kuponakciók kommunikálásával. Ez a tevékenység potenciálisan megtéveszthette a vásárlókat, akik bíztak a vállalat által kínált ajánlatokban.
A hatóság azt vélelmezi, hogy az Auchan lényeges információk elhallgatásával reklámozta a kuponprogramját a tavaly április és idén február között. Az eljárásban azt vizsgálják, hogy az országszerte 24 üzletet működtető áruházlánc televíziós hirdetéseiből egyértelműen kiderült-e, hogy a vásárlással gyűjthető kuponok csak egy bizonyos összeghatár fölött fizető vásárlónak járnak, nekik is csak akkor, ha bizalomkártyájuk is van.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) hangsúlyozta, hogy az üzleteknek a reklámjaikban teljeskörűen és világosan kell bemutatniuk az ajánlataikat. Az "apró betűs" információk nem számítanak a tájékoztatás lényeges részének, hiszen a vásárlók általában nem figyelnek rájuk, így azok nem szolgálják a megfelelő tájékoztatást.
Jelzést adtak arról, hogy a versenyfelügyeleti eljárás önállóan nem jelenti azt, hogy az Auchan valóban megszegte a hirdetési szabályokat. Az állami hatóságnak legalább három hónap áll rendelkezésére a helyzet tisztázására.