A MÁV számára kulcsfontosságú határidők kerültek meghatározásra.


Az Építési és Közlekedési Minisztérium Vasúti Hatósági Főosztálya hatósági kötelezést küldött a MÁV-nak, melyekből pontosan kiderül, hogy a vállalat milyen hiányosságokkal küzd. A MÁV-nak 2026. január 1-ig bezárólag meg kell növelnie a karbantartók létszámát, valamint további karbantartási eszközöket és alkatrészeket kell beszereznie.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium Vasúti Hatósági Főosztálya tavaly decemberben hatósági kötelezést küldött a MÁV-nak, melyben több határidős feladatot szabtak meg a vállalatnak - derül ki a 24.hu által megszerzett dokumentumokból.

A vállalatnak 2026. január 1-ig biztosítania kell a pályakarbantartások és a biztosítóberendezések karbantartására vonatkozó utasítások frissítését és végrehajtását. E folyamat során külön figyelmet kell fordítani arra, hogy a feladatok és a felelősségi körök világosan meghatározottak legyenek. Továbbá fontos, hogy dokumentálják a feltárt hibákat és hiányosságokat, valamint rögzítsék azokat az intézkedéseket, amelyek szükségesek a problémák megszüntetéséhez.

A hatóság emellett további három, olyan határidőt szabott meg, amelyeknek még ebben az évben teljesíteniük kell:

A megfogalmazott kötelezések végrehajtásáról a MÁV-nak január 31-ig intézkedési tervet, a feladatok előrehaladásáról pedig minden hónap utolsó napján írásos tájékoztatást kell adnia, és továbbítania a Vasúti Közlekedési Hatóságnak.

Egyre nehezebb bármilyen információt megtudni a MÁV-tól, különösen a késésekkel kapcsolatban, hiszen szeptemberben új, havi riportrendszerre állt át a MÁV-csoport, korábbi késési statisztikáikat letörölték oldalukról. Azonban a rendelkezésre álló információk alapján megpróbáltuk kiszámolni, hogy mekkora késést fog bejelenteni a vasúttársaság, és arra jutottunk, valószínű, hogy rekordévet zárt a MÁV e tekintetben.

A 2024-es év nem éppen a MÁV dicsőségéről szólt. Alig telt el hónap, hogy a vasúttársaság ne került volna a figyelem középpontjába. Legyen szó akár arról, hogy menet közben kifogyott az üzemanyag a vonatból, vagy hogy egy vonat kisiklott, esetleg arról, hogy egy InterCity nyitott ajtókkal száguldott 100 kilométer/órás sebességgel. Az előző évben pedig olyan események is történtek, mint a 2023-ban felújított Keleti pályaudvar üvegfödémének megrepedése, valamint az, hogy a mozdonyvezető munkaideje félidőben lejárt, ami miatt az utasoknak több mint egy órát kellett várakozniuk a továbbutazásra.

Related posts