Íme egy egyedi verzió a megadott szövegről: "Íme néhány módszer, amellyel a fizetett politikai hirdetések tilalmát kijátszhatjuk a Meta platformján."

"Ha eddig naponta csupán egy-két politikai témájú tartalomra bukkantunk, valószínű, hogy októbertől kezdve ezek már óránként vagy akár kétóránként is fel fognak bukkanni."
A Meta bejelentette, hogy 2025 szeptemberétől megszünteti a politikai hirdetések lehetőségét a Facebookon és az Instagramon. Ezzel a lépéssel azt kívánják elérni, hogy csökkentsék a félretájékoztatás mértékét, valamint mérsékeljék a politikai vitákból adódó feszültségeket a közösségi platformokon.
Szimjon Tímea online hirdetési szakértő az ATV Start című műsorában azzal kezdte, hogy a változtatás kifejezetten a politikai hirdetésekre vonatkozik,
"Az organikus tartalmak továbbra is érvényesek és megfelelőek maradnak."
A szakértő véleménye alapján októbertől várhatóan drámai mértékben megnő a nem fizetett politikai tartalmak előfordulása.
"Ha eddig naponta csupán egy-két politikai témájú tartalomra bukkantunk, valószínű, hogy októbertől kezdve ezek már óránként vagy akár kétóránként is fel fognak bukkanni."
A politikai tartalmak megosztása továbbra is szabadon, korlátozások nélkül lehetséges, és ez a jövőben sem fog megváltozni.
A műsor során felmerült, hogy milyen módon lehet kijátszani az új szabályozásokat: például a színek tudatos megválasztásával. Egy adott politikai közösséghez köthető szín alkalmazásával készült videó vagy kép, amelyen csupán annyi olvasható, hogy "Együtt könnyebb", valamint egy politikus arcképe, nem számít politikai tartalomnak. Ennek köszönhetően a kampány folytatható, és továbbra is lehetőség van a nagyobb elérés érdekében történő fizetésre.
A kérdésre, hogy ki határozza meg, mi minősül politikai tartalomnak, Szimjon Tímea kifejtette, hogy alapvetően a Meta platform kulcsszavas tanulási algoritmusai révén fejlődik. Ez azt jelenti, hogy a rendszer különböző témákra és kulcsszavakra épít, emellett figyelembe veszi a korábbi hirdetési tapasztalatokat is.
"Ha egy közösségi oldal felhasználó korábban is posztolt fizetett tartalmakat, a nála alkalmazott szűrő sokkal szilárdabb, nehezebben lesz megkerülhető. Viszont azok a személyek, akik eddig nem hirdettek politikai tartalmakat, könnyebben átjuthatnak ezen a szűrön - legalábbis egy ideig"
- vélekedett a szakértő.