A taxistüntetés izgalmas eseményként vonult be a város történetébe. A résztvevők, akik mindannyian a közlekedés és a szolgáltatások javításáért álltak ki, színes táblákkal és transzparensekkel vonultak fel. A hangos szirénák és a motorok zúgása mellett a
A Taxisok Érdekvédelmi Szervezete egy demonstrációt hirdetett meg, amelynek célja, hogy fellépjen az élhetőbb adózási környezetért, a zöldebb és biztonságosabb budapesti közlekedésért, valamint a munkalehetőségek bővítéséért és a tisztességes megélhetés biztosításáért.
A taxisok szerdán 13 órától a Városliget közelében, a Hősök terének szélén található parkolóban gyülekeztek, ahol a forgalom zavartalanul haladhatott. 14 órakor csoportokba rendeződve indultak tovább, céljuk pedig az Építési és Közlekedési Minisztérium, a Fővárosi Önkormányzat, a Nemzetgazdasági Minisztérium, valamint a BKK-székház volt.
A Taxisok Érdekvédelmi Szervezete nemrégiben nyilvánosságra hozta legfőbb követelését: szeretnék, ha az alanyi adómentesség határát 12 millió forintról 18 millióra emelnék, és ezt követően folyamatosan igazítanák a változó gazdasági helyzethez. A szervezet továbbá elutasítja az inflációhoz kötött adózási rendszert is. Továbbá, a főváros taxis közlekedésének szabályozásában is változásokat sürgetnek, például létszámkorlátozást javasolnak a taxisofőrök számára, valamint szeretnék, ha a gépjárművekre vonatkozó korhatár-szabályozást is enyhítenék.
Az érdekvédelmi szervezet közleménye szerint a demonstrációt azért indították el, mert hiába fordultak javaslataikkal az illetékes minisztériumokhoz és a Fővárosi Polgármesteri Hivatalhoz, eddig nem kaptak pozitív visszajelzést.
Kedden a másik taxis szervezet, az Országos Taxis Szövetség elnöke nyilatkozott, és kijelentette, hogy a mostani tüntetés egyik követelése, miszerint emeljék az alanyi áfamentesség határát, már nem aktuális. Nagy Márton, a nemzetgazdasági miniszter ugyanis már bejelentette, hogy a kormány idén foglalkozik ezzel a kérdéssel. A fővárosi taxis-létszámkorlátozásra vonatkozó követelés kapcsán megjegyezte, hogy ennek megvalósítása alkotmányellenes lenne. Hangsúlyozta, hogy ha valaki minden szükséges képzési, technikai és egyéb követelménynek eleget tesz egy szolgáltatás nyújtásához, akkor jogosult az engedélyre; nem lehet kizárni a szolgáltatások végzésének lehetőségéből.
A két érdekvédelmi szervezet között már egy ideje ellentét húzódik, a Taxisok Érdekvédelmi Szervezete tavaly kijelentette: valójában ők képviselik a taxisok valós érdekeit "függetlenül attól, hogy nincs mögöttünk semmilyen vállalati befolyás vagy finanszírozás".