Harminchat év elteltével végre elérkezett ez a pillanat: a világ régóta áhított autója most itt van.

Négy generáció óta könyörögnek hiába a rajongók a Mazdának, hogy szereljen valami igazán erős motort az MX-5 orrába. Most megkapták, igaz, nem gyári forrásból.
A restomod stílusában a klasszikus autókhoz való modern motorizálás már-már kötelező elem, és e trendet a brit Rocketeer Cars manufaktúra is követi. Azonban náluk nem csupán indokolatlan teljesítményfokozásról van szó; sokkal inkább egy régóta áhított hiányosságot pótolnak. A Mazda MX-5 első és második generációjába beépített 3,0 literes V6-os szívómotor valósággal életet lehel a legendás kasztniba, amelyre a modell hűséges rajongói már 1989 óta vártak.
A Rocketeer MXV6 (a név önmagáért beszél) az autóipar két korábbi generációját öleli fel, és mind az európai, mind az észak-amerikai piacon elérhetővé vált. A Jaguartól származó, Cosworth által optimalizált motor alaphelyzetben 280 lóerős teljesítménnyel büszkélkedik, ami jelentősen meghaladja az első széria 115-135 LE, valamint a második kiadás 142-181 LE közötti teljesítményét.
De a történet itt még nem ér véget: az idei nyáron debütál egy könnyített, nagyobb teljesítményű változat, amely 850 kilogrammos súlyával 380 lóerőt tud majd felvonultatni. E mellett ekkor kezdik meg a harmadik széria átalakítását is, amelyben a V6-os motor 300 lóerőn felüli teljesítménnyel fog debütálni.
A manufaktúra szerint a nagyobb blokk nem hat ki a modell vezethetőségére, ami némi szkepticizmussal tölti el a szakértőket. Mindazonáltal egyértelmű, hogy van igény a teljesítmény növelésére vágyó MX-5-ösök iránt. Eddig több mint 150 átalakító készlet talált gazdára, és már több mint 30 egyedi járművet is megépítettek az entuziaszták.