Érdemes használtan is beszerezni ezt a villanyautót? Négy év és 160 000 kilométer elteltével itt a részletes válasz.
Majka nem tér vissza az RTL sikerműsorában - Kiderült, kik veszik át a helyét az új évadban
A német autóklub, az ADAC, négy éven át vizsgálta a Volkswagen ID.3 Pro S elektromos autót, és az eredmények igazán figyelemre méltóak. A több mint 160 000 kilométeres tartós teszt során a jármű nagyfeszültségű akkumulátora a vizsgálat végére is még mindig 91%-os kapacitással üzemelt, ami jelentősen túlszárnyalja a gyártó által megadott 70%-os minimális elvárást.
Ez az első alkalom, hogy egy ID. széria modell ilyen hosszú távú tesztelésen vett részt. A vizsgálat alanyául a 77 kWh nettó kapacitású ID.3 Pro S változat szolgált, amelyet a bajor Landsbergben található Tesztelési és Technológiai Központ szakértői alaposan megvizsgáltak.
"Az eredmény világosan tükrözi ID. modelljeink kiemelkedő minőségét – még ennyi megtett kilométer után is" – emelte ki Martin Sander, a Volkswagen értékesítési, marketing- és szervizszolgáltatásokért felelős igazgatósági tagja.
A hosszú távú teszt során az ID.3 valóban nem kapott kíméletes bánásmódot: a töltések több mint 40%-a gyorstöltő-állomáson zajlott, és gyakran a szakértői ajánlások ellenére napokig 100%-os töltöttségi szinten állt. Ez a helyzet különösen megterhelő lehet az akkumulátor számára, ám meglepő módon nem észleltek számottevő kapacitáscsökkenést.
A teszt során az ID.3 folyamatosan részesült szoftverfrissítésekben, amelyek nemcsak új lehetőségeket nyújtottak, hanem a töltési teljesítményt is jelentősen megnövelték (akár 170 kW-ig terjedően). Ezen frissítések pozitív hatással voltak a jármű energiafogyasztására és a hatótávra is. Az új, fejlettebb útvonaltervező figyelembe veszi a forgalmi viszonyokat és a jármű töltöttségi szintjét is, ezzel segítve az optimális útvonal meghatározását. Különösen a hideg téli hónapokban, amikor a hőmérséklet 0-5 °C között mozog, az új szoftver jelentős előnyöket mutatott a rövidebb távú utazások során.
Mechanikailag kifogástalan.
A teszt végére az ID.3 karosszériája, futóműve és kormányműve egyaránt kiváló állapotban maradt. A jelentős futásteljesítmény ellenére nem tapasztaltunk komoly hibákat vagy alkatrészkopást. Az ADAC szakértői hangsúlyozták, hogy az autó minimális szervizigénye miatt ideális választás hosszú távú, intenzív használatra is.
Az ADAC ajánlása világos: az aktuális szoftverfrissítések telepítése elengedhetetlen, hiszen ezek hozzájárulnak a jármű megbízhatóságához, takarékosságához és értékállóságához.