A McDonald's részvényei újabb növekedést mutattak a tőzsdén.

Sándor Zoltán, 2025. február 11. kedd, 16:43 Fotó: AFP / Tolga Akmen - A McDonald's logója
Friss jelentése alapján a McDonald's hétfőn meglepő növekedésről adott tanúbizonyságot globális összehasonlítható eladásaiban a negyedik negyedévben. Ezt a nem várt volumenű pozitív fejleményt a vállalat tőzsdei jegyzése is lekövette.
A gyorsétteremlánc teljesítményéhez hozzájárult az, hogy megnőtt az olcsóbb termékek iránti kereslet, valamint a közel-keleti, japán és kínai vendéglők kedvezményes kínálata - számol be a Reuters.
A hamburgerlánc részvényei az amerikai kereskedés kezdetén mintegy 5 százalékkal növekedtek, annak ellenére, hogy az Egyesült Államokban, mint a lánc legfontosabb piacán, a vártnál jelentősebb visszaesést tapasztaltak.
Az LSEG által közzétett statisztikák alapján a vállalat globális üzleti forgalma 0,4 százalékkal emelkedett a tavalyi év utolsó negyedévében, ami ellentmond a 0,63 százalékos csökkenést valószínűsítő előrejelzéseknek. A kedvező fordulat mögött a McDonald's üzleti részlegének 4,1 százalékos növekedése áll.
A lap emlékeztetett arra, hogy a Közel-Keleten működő gyorsétteremláncok iránti kereslet fokozatosan csökkenni látszik, miután a nyugati láncok széles körben informális bojkottba kezdtek, ami a gázai konfliktus során tanúsított Izrael-barát hozzáállásuknak volt köszönhető.
A McDonald's régióbeli eladásainak meglepő növekedése ellensúlyozza az Egyesült Államoknak a gyenge gazdasági adatait,
ahol a Covid-világjárvány óta a legnagyobb, 1,4 százalékos csökkenésről számoltak be.
A rivális KFC-t is magában foglaló Yum Brands a múlt héten pozitív értékesítési növekedést könyvelhetett el a Közel-Keleten.
A McDonald's és versenytársai 2024-ben a kedvező ár-érték arányú ételekre helyezték a hangsúlyt, hogy vonzóbbá tegyék ajánlataikat azok számára, akik inkább otthon fogyasztják el az étkezéseiket. Ez a stratégia célja, hogy ösztönözze a vásárlókat a költekezésre, miközben a minőség és a megfizethetőség egyensúlyát kínálják.
- jelentette ki Jim Sanderson, a Northcoast Research szakértője.
A McDonald's úgy döntött, hogy decemberig meghosszabbítja a júniusban bevezetett 5 dolláros étkezési kedvezményét. Chris Kempczinski, a vállalat vezérigazgatója elárulta, hogy az akció célja az amerikai vásárlók ösztönzése volt, ami eredményeként az átlagos vásárlási érték az Egyesült Államokban meghaladta a 10 dollárt.
Az amerikai vásárlói forgalom kismértékben nőtt a negyedik negyedévben az egy évvel ezelőttihez képest, de ezt ellensúlyozta a vendégek által egy látogatásonként költött átlagos összeg mértéke. A vendégszámot ráadásul az októberi E. coli-járvány is jelentősen korlátozta.