Megnyitja kapuit az első Shein bolt, így mostantól a termékek személyesen is elérhetők!

Franciaországban megnyitja kapuit az első Shein-üzlet, de a hír nem mindenkinek örömet okoz.
Manapság az egyik legnépszerűbb webshop a Shein, ami havi szinten hatalmas forgalmat bonyolít le. A vélemények az ultra fast-fashionről megoszlanak, egyesek éltetik az olcsósága miatt, míg mások rendszeresen kihangsúlyozzák, hogy mennyire etikátlan körülmények között készülnek a ruhák, a rossz minőség miatt pedig a darabok jelentős része végzi a szemétben. Ennek ellenére a kínai óriás úgy döntött, hogy kilép a virtuális térből, és megnyitja az első fizikai üzletét, derül ki a Pénzcentrum cikkéből.
Itt teremt új kezdetet a Shein, hiszen megnyitja első üzletét!
A globális fast-fashion fenomén, a Shein, most egy új fejezetet kezd a francia piacon, hiszen megnyitja első állandó üzleteit Franciaországban, kezdve a divat fővárosával, Párizzsal, és további öt jelentős város következik. Korábban már kísérletezett pop-up boltjaival Madridban és Párizsban, de ez az első alkalom, hogy tartósan is jelen lesz az utcai kiskereskedelem színpadán.
A Shein új üzletek megnyitásához a Societe des Grands Magasins (SGM) kiskereskedelmi ingatlancsoporttal lépett partnerségre. Az új üzletek "shop-in-shop" koncepció keretében a BHV Marais és a Galeries Lafayette áruházakban fognak működni. A vállalat bejelentése szerint a projekt 200 új munkahelyet teremt Franciaországban, és célja a városközpontok, valamint az áruházak újjáélesztése.
A vállalat online sikerei ellenére Franciaországban a fizikai jelenlét kiépítését vizsgálják, tekintettel arra, hogy az ország jelentős szereplője a globális divatpiacnak. A Shein úgy véli, hogy a fizikai boltok megnyitása nemcsak a francia vásárlók igényeit elégíti ki, hanem a kiskereskedelmi szektor fejlődését is elősegíti.
Számos bírálat éri a fast-fashion ipar óriásait.
Ugyanakkor a fast-fashion márkát gyakran éri kritika. Környezeti hatása és a gyártásban uralkodó munkakörülmények miatt nemzetközi aggályok merültek fel. A svájci Public Eye 2024-es vizsgálata szerint egyes beszállítóknál a dolgozók heti 75 órát dolgoztak, annak ellenére, hogy a Shein ígéretet tett a körülmények javítására.
A fizikai üzletek nyitása ráadásul pont azután történik, hogy a francia parlament júniusban elfogadott egy törvényjavaslatot, amely szankciókat vezetne be a fast-fashion cégekkel szemben, és bizonyos hirdetéseket betiltana a Shein és versenytársai, például a Temu számára.
A Shein 2008-ban alakult Kínában, és ma már Szingapúrban található a központja. Jelenleg több mint 150 országba juttatja el termékeit, és eddig a vásárlók kizárólag online vásárolhattak. A céget gyakran éri kritika, különösen amiatt, hogy rendkívül alacsony költségeken gyártják a ruháikat, ami a minőség és a tartósság kérdéseit is felveti.
(Kiemelt kép: Beata Zawrzel / NurPhoto / NurPhoto via AFP)