Érkezik: Benelli TRK 902 Explorer!


Egészen biztos vagyok benne, hogy néhány év vagy talán évtized múlva tanítani fogják komoly közgazdasági előadásokon hogyan tett fel a polcra közepesen ismert, de szép múltú európai motormárkákat a kínai tőke. Egy ilyen jövőbeli előadáson pedig biztosan előrukkol majd valami példával a professzor. "Például a Benelli" - zeng majd a katedráról, mire a hátsó padsorokból magasra emeli kezét egy jól értesült motorrajongó hallgató, aki egy jó pont reményében hozzáfűzi majd a TRK modell sikereit. Azt, hogy az 502 hogyan vált Olaszország egyik legkeresettebb túraendurójává, majd pedig azt is, hogy néhány évvel később a702 már Magyarországon is a legkeresettebb modellek dobogós helyezettjei között kapott helyet. Jólértesült lelkes hallgató a következőt is hozzáteszi majd: "2025-ben pedig már a harmadik méretosztályt, a 902-t is bemutatták."

A jólértesült és lelkes hallgató egyre inkább belemerül a beszélgetésbe, hiszen végre motorokról cseveghet, és ilyenkor semmi sem állíthatja meg. Hozzáteszi, hogy a TRK 902 valójában sokkal inkább eltér a nevében említett 702-től, mint ahogyan azt a műszaki paraméterek sugallnák. A Benelli túraenduró esetében ugyanis nem új vázat vagy motorblokkokat fejlesztettek ki, hanem a meglévő 702-est tuningolták fel, mind a furat, mind a löket tekintetében, hogy a 754 köbcentis, négy szelepes motorból végül 904 köbcentit varázsoljanak. Ekkor a hallgató megigazítja a szemüvegét, és megosztja a többiekkel, hogy a 902 típusjelzés utolsó számjegye a hengerek számát tükrözi, nem pedig a pontos hengerűrtartalmat. Ennek eredményeként a motor teljesítménye 98,6 lóerőre nőtt, míg a maximális nyomaték elérte a kerek 90 newtonmétert.

A Benelli 902 széria bemutatásának izgalmas kezdete a 902 Explorer off-road orientált változata volt, amely a terepmotorok szerelmeseinek készült. A gyártó a modellt küllős felniket, illetve egy állítható, 50 milliméter átmérőjű villát szerelt fel, amely igazi erőt sugall. A hátsó rugó is állítható, így a motorosok könnyedén személyre szabhatják a felfüggesztés beállításait. A rugóút mindkét végén 200 milliméter, míg a hasmagasság 230 milliméter, ami jó alapot ad a kalandos kirándulásokhoz. Azonban a kerék méretei, a 19 colos elöl és a 17 colos hátul, kissé meglepőek, hiszen egy 21-18-as kombinációval még inkább kiélhetnék a terepezés iránti vágyat – igazán izgalmas élményeket nyújtva a motorosok számára.

A túllekesült hallgató éppen belemerülne az off-road menetprogram részleteibe, kiemelve az ABS terepfelhasználáshoz optimalizált funkcióját és a 7" TFT kijelző lenyűgöző tulajdonságait. Azonban mielőtt még belevethetné magát a technikai részletek tengerébe, hirtelen leállítják, és a motor 235 kilogrammos súlya, valamint az 865 milliméteres ülésmagasság adatai kényelmetlenül a figyelme középpontjába kerülnek. Végül is, talán senkit sem fog igazán érdekelni mindez...

Related posts