Feltárultak a BYD szegedi gyárának tervei: most már tudni lehet, hogy milyen modellek és mikor gördülnek le a gyártósorról.


Nem is olyan messze a múltban a BYD járművei még különleges látványt nyújtottak Európa útjain. Az utolsó öt év során azonban a legnagyobb kínai autógyártó globális szinten egy jelentős szereplővé vált, és versenytársainál gyorsabban hódította meg az új piacokat.

A vállalat az idei év első kilenc hónapjában összesen 80 807 járművet adott el a kontinens területén. Jövőre várhatóan még szélesebb körben fognak elterjedni a különböző típusok Európa-szerte, amiért jelentős részesedés illeti meg a szegedi gyártást is.

Természetesen a kínai gyártmányú elektromos autókra kivetett európai vámok a BYD-et is sújtják, a vállalat járműveire például 17 százalékos tarifa vonatkozik az EU-ban a szokásos 10 százalékos általános vámtarifán felül. Ennek ellenére a cég nem szándékozik lassítani, mert Európát az egyik legfontosabb meghódítandó új piacnak tekinti. 2025 végére a BYD már körülbelül 1000 márkakereskedéssel fog rendelkezni a kontinensen, de ez még csak a kezdet. Egy nemrég Frankfurtban megrendezett rendezvényen Maria Grazia Davino, a cég európai regionális ügyvezető igazgatója megerősítette, hogy

A terjeszkedés fontosságát hangsúlyozta az ügyfelek megszerzésének kulcsfontosságú tényezőjeként "ebben a kiemelkedően versenyképes piaci környezetben".

A jelenleg 29 európai piacon aktív BYD egy "hosszú távú lokalizációs stratégiát" követ. Ennek lényege, hogy az általa értékesített járművek egyre nagyobb hányadát gyártsa Európában, hogy csökkentse az importtól való függőséget és a vámterheket, valamint megerősítse a helyi gazdaságokkal való kapcsolatait. Az agresszív terjeszkedési stratégia a kulcsa az új gyártóközpont megnyitása Szegeden. Jelenleg is zajlik a BYD Atto 2 hibrid változatának, az 1020 km (ebből 90 tisztán elektromos) hatótávú DM-i-nek az európai sajtóbemutatója Spanyolországban. A kis SUV prezentációján a kínai gyártó elnöke, Stella Li újságíróknak elárulta, hogy

Related posts