Újabb meglepetés vár a vásárlókra: számos élelmiszer ára emelkedik, miközben a mennyiségek csökkennek. Az Agro Napló legfrissebb hírei szerint a piaci trendek azt mutatják, hogy a kisebb kiszerelésű termékek ára jelentősen megugorhat, így érdemes alaposan


A világ egyik legismertebb kávégyártója, a Nestlé, kénytelen lépéseket tenni a kávébab árának jelentős növekedése miatt. A svájci vállalat egy kettős stratégiát alkalmaz: egyrészt a termékeinek árát emeli, másrészt pedig a csomagolások méretét csökkenti, hogy kompenzálja az időjárás kedvezőtlen hatásait, amelyek az árak emelkedéséhez vezettek - számol be róla a VG.

David Rennie, a Nestlé kávémárkákért felelős vezetője a vállalat tőkepiaci eseményén hangsúlyozta:

Nem állíthatjuk, hogy mentesek vagyunk a kávé árának hatásától.

A cég 2022 óta már két alkalommal emelte meg árait, és most a kapszulás és oldódó kávék piacán kíván terjeszkedni, hogy még szélesebb termékpalettát kínáljon. Az egyik legnagyobb előnyük a versenytársaikkal szemben, hogy az instant kávé is megtalálható a portfóliójukban, így kevésbé érzékenyek a pörkölt és őrölt kávék árának változásaira. Az új vállalati stratégia keretében különböző kiszerelési opciókat, például egyadagos keverékeket és utántöltőket kínálnak eltérő árfekvésekben, hogy még inkább vonzóvá tegyék termékeiket a vásárlók számára.

A kávéárak emelkedésének mögött a két legnagyobb kávétermesztő ország, Brazília és Vietnam kedvezőtlen időjárási viszonyai állnak. Ennek következtében az arabica kávé határidős ára idén körülbelül 50%-kal nőtt, míg az instant kávéhoz használt robusta ára közel 65%-os emelkedésen ment keresztül. A Nestlé nem csupán a kávépiaci kihívásokkal néz szembe, hanem a befektetői bizalom helyreállításáért is harcol. A vállalat most arra törekszik, hogy megtalálja az egyensúlyt a márkafejlesztésekbe való befektetések és a költségcsökkentés között. Anna Manz, a cég pénzügyi igazgatója hangsúlyozta, hogy a kávé- és kakaóbeszerzési költségek növekedése miatt az árrés egy ideig "darabosan" fog alakulni.

Related posts