Kreatív Online - A Yettel egy közepes méretű megyeszékhely infrastruktúrájával készül a Sziget Fesztiválra.


Szerdán újra kezdetét vette Európa egyik legnagyobb zenei és kulturális rendezvénye, amely minden évben több százezer érdeklődőt vonz. A fesztivál hivatalos telekommunikációs partnereként a Yettel idén is figyelembe vette egy közepes méretű megyeszékhely igényeit, hogy a látogatók számára kiemelkedő hálózati élményt nyújthasson – hangzott el a Yettel sajtótájékoztatóján a Sziget fesztivál keretein belül.

Kétszázszor annyi telefonhívás és ezerkétszázszor több adatforgalom - ezek a számok jellemzik a Sziget Fesztivál mobilhasználati trendjeit, összehasonlítva az Óbudai-sziget átlagos hetével. A tavalyi esemény során gyűjtött adatokból kiderült, hogy az olyan grandiózus rendezvények, mint a Sziget, ahol egyszerre több tízezer, sőt akár százezer ember gyűlik össze, különleges mobilhálózati felkészülést követelnek meg. Ezek az események nem csupán a kapcsolatteremtés és információszerzés színhelyei, hanem az élmények megosztásának is kulcsfontosságú platformjai, így a mobiltelefonok szerepe megkérdőjelezhetetlen.

A Sziget területén a hétköznapi hálózati kapacitást további 20 helyszínen összesen 31 szektor kiépítésével erősíti a Yettel a hálózati infrastruktúra partnerével, a Cetinnel közösen, hogy a mobilhálózat megbízhatóan kiszolgálja az esemény ideje alatt hirtelen megugró adat- és hangforgalom igényt.

A Szigeten egy-egy bázisállomás csúcsórai forgalma akár 25-szöröse is lehet egy átlagos budapesti bázisállomásénak. Összehasonlítva mindezt az Óbudai-sziget egy átlagos nyári hetével, elmondható, hogy a fesztivál ideje alatt tavaly a Yettel hálózatán összesen mintegy kétszázszor többet telefonáltak, és ezerkétszázszor több adatot használtak fel a fesztivállátogatók a helyszínen.

Az adatok elemzése alapján a 2024-es Sziget Fesztivál során a látogatók adatforgalma a tavalyi évhez képest lenyűgöző, több mint 50 százalékos növekedést mutatott a csúcsidőszakban. Ebből a forgalomból már közel 25 százalékot 5G-hálózaton bonyolítottak le. Különösen figyelemre méltó, hogy az utolsó nap éjfél előtti egy órában, 11 és 12 óra között, a legmagasabb adatforgalmat mérték, ami közel 600 GB-ot tett ki. Ekkor a közönség a népszerű Four Tet koncertjére is fókuszált. Ha az adatfeltöltéseket vizsgáljuk, szintén az utolsó nap bizonyult a legaktívabbnak, amikor Fred Again nagyszínpados fellépése, valamint az este 9-10 óra közötti bulik, mint például Skrillex show-ja, generálták a legtöbb feltöltést a fesztiválozók körében.

A Yettel csapata közel két hónapnyi alapos előkészítéssel és egy harmincfős szakértői gárdával dolgozik azon, hogy a fesztivál látogatói idén is egy rendkívül stabil, gyors és megbízható hálózatra számíthassanak a rendezvény teljes időtartama alatt.

"A tavalyi év tapasztalatai alapján bizton állíthatjuk, hogy a megerősített hálózatunk kiválóan teljesített a Szigeten, és az ügyfélélmény a fesztivál teljes időtartama alatt stabil maradt. Idén erre az erős alapra építve folytattuk a fejlesztéseinket. A látogatószám évről évre folyamatosan növekszik, ezért mi is bővítettük a kapacitásainkat, és az 5G hálózat fejlesztésén is dolgoztunk, különösen a legnépszerűbb helyszíneken, mint például a Nagyszínpad környékén, ahol a legtöbben osztják meg az élményeiket online. A fesztivál teljes területén több százezer látogató kiszolgálására készülünk, szinte egy közepes méretű város hálózati kapacitásával" - nyilatkozta Mang Balázs, a Yettel műszaki stratégiai igazgatója.

A Yettel nemcsak a hálózati fejlesztések terén jeleskedik, hanem hivatalos telekommunikációs partnerként a fesztivál területén is fokozza a kihelyezett Mobiltöltő Pontok számát, hogy a látogatók mindig kapcsolatban maradhassanak.

"A Yettel számára a Sziget nem csupán egy fesztivál, hanem egy különleges tér, ahol a kapcsolódás egyszerre kap digitális és emberi jelentést. Idén is arra törekszünk, hogy a korlátlan fesztiválozást olyan digitális megoldással támogassuk, amellyel még teljesebb lesz a fesztiválélmény. A látogatók személyre szabott aftermovie-jukat készíthetik el a Sziget appon belül található Yettel Sziget YoMo funkcióval, amelyben saját megörökített pillanataikat a Sziget hivatalos napi videóival egyesíti a mesterséges intelligencia. A Yettel Colosseum mellett pedig egy Aftermovie Zónát alakítottunk ki, ahol mindent megadunk a tökéletes YoMo videó elkészítéséhez: 360° videó készítési lehetőséget, extra tartalmakat és korlátlan netet QR kódra vadászós játékunkkal. A Szigeten való jelenlétünk a márkánk küldetésével rezonál: telco partnerként támogatjuk a korlátlan fesztiválozást, és élményeken keresztül hozzuk el a digitális szabadságot" - mondta el Bölöni Olga, a Yettel megbízott márka- és marketingkommunikációs vezetője.

A folyamatos kapcsolattartás élménye nem csupán a megerősített hálózaton és a Yettel Mobiltöltő Pontokon múlik, hanem a Yepp digitális előfizetéssel is gazdagodik. Ezt az előfizetést a hazai fesztiválozók könnyedén online igényelhetik, és a Sziget fesztivál alatt akár ingyenesen felfedezhetik a korlátlan internetezés lehetőségét. A mobilszolgáltató a külföldi látogatóknak is kedvez, hiszen új, kifejezetten turisták számára kifejlesztett Yettel Pass csomagokkal kínál korlátlan belföldi adatforgalmat.

Related posts