Idén várhatóan bemutatja első modelljét a BYD prémium márkája az európai piacon.


Az év végén debütáló, ezer lóerős elektromos Z9 GT kombi lesz az első a sorban, amelyet később a D9 egyterű és számos más SUV modell követ.

A BYD nemrégiben bemutatta prémium almárkáját, a Denzát, amelynek célja, hogy megmérettessen a BMW és a Mercedes által dominált prémium szegmensben Európában. A Denza korábban egy közös vállalkozás volt a Mercedes-Benz-szel, de mára teljesen a BYD irányítása alá került. Bár a Denza tavaly a BYD összes eladásának csupán három százalékát képviselte (ami 4,2 millió autót jelentett), a márka jelentősége messze túlmutat ezen a számításon: itt debütálnak a legújabb technológiai újítások, mielőtt azok a BYD hagyományos modelljeiben is megjelennek.

A hivatalos európai bemutatóra a Milánói Design Héten került sor, ahol a BYD bejelentette, hogy a Denza márka célja, hogy a prémium autós szegmensben is becsatlakozzon a német versenytársak közé. Az első, izgalmas modell, amelyet bemutatnak, az ezer lóerős Z9 GT elektromos sport kombi lesz, és várhatóan az év végén debütál. A plug-in hibrid verzióra viszont még várnunk kell, mivel annak megérkezése csak 2026 elejére várható. Bár az árát még nem hozták nyilvánosságra, annyit elárultak, hogy a Denza ára magasabb lesz, mint a BYD jelenlegi csúcsmodelljéé, a Tangé, amely itthon kicsivel több mint 30 millió forintba kerül.

A tervek szerint az év végén debütál a D9 kisbusz-egyterű, és várhatóan két SUV is követi majd. A Denza célja, hogy Európában is teljes értékű prémium márkává váljon. Nemrégiben Magyarországra látogatott a BYD Company Limited alelnöke, Stella Li, akivel interjút készítettünk a márka jövőbeni kilátásairól és stratégiáiról.

Related posts