Megnyitotta első magyar üzletét a japán % Arabica prémium kávézólánc Budapesten | Demokrata


Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a megnyitón hangsúlyozta, hogy Magyarország a Kelet és Nyugat közötti együttműködésre híd szerepét nem veszélyként vagy kockázatként, hanem egy értékes lehetőségként értékeli. A tárca közleménye szerint a miniszter kiemelte, hogy e lehetőségek kihasználása elengedhetetlen ahhoz, hogy az ország maximálisan érvényesíthesse azokat a versenyelőnyöket, amelyek a gazdag történelméből és kedvező földrajzi helyzetéből fakadnak.

Kiemelte, hogy egy japán háttérrel rendelkező, Hongkongban bejegyzett Arabica nevű márka lép be a magyar piacra. Az, hogy ezt a franchise magyarországi tulajdonosai Hongkongból hozzák el, jól tükrözi, hogy érdemes volt és érdemes a kapcsolatokat ápolni, amelyek Magyarországot az Európa felé irányuló keleti törekvések egyik vezető szereplőjévé és erődítményévé formálják.

Kiemelte: Sencsenből, Hongkongból és más jelentős kínai városokból Budapestre való utazás "ma már nem számít különlegesnek", hiszen hét kínai metropoliszból heti 21 járat köti össze fővárosunkat a Távol-Kelettel. Ez a szám meghaladja a Bécsbe vagy Prágába közlekedő járatok számát, ami előnyös lehetőségeket kínál mindazok számára, akik utazni vagy befektetni szeretnének. Nyilvánvaló, hogy erőfeszítéseink sikerrel jártak, hiszen tavaly megduplázódott a Magyarországra látogató kínai turisták száma, amely immár elérte a világjárvány előtti szintet. Ráadásul tavaly először haladta meg a kínai látogatók által Magyarországon eltöltött vendégéjszakák száma a félmilliót. Mindez jelentős mértékben hozzájárult ahhoz, hogy rekordot döntsünk a turizmus terén, és a turizmus egyre nagyobb részesedéssel szerepel a magyar gazdaság teljesítményében - tájékoztatta a miniszter.

Az Arabica beruházása és magyarországi otthonra találása abból a szempontból is kifejezetten örömteli, hogy itt minden találkozik, ami a nemzetközi modernitásból és a nemzeti tradícióból fakad. Látjuk, hogy itt minden a XXII. századot képviseli, de mégis jelen van a Zsolnay is. "És ez az egymásra találása a modernitásnak és a tradíciónak segíti azt, hogy akik idejönnek Magyarországra turisták, és valamifajta újra vágynak, azt úgy találják meg, hogy közben a magyarországi hagyományokat is megismerhetik" - fogalmazott.

Büszkeségre ad okot az a tény is a miniszter szerit, hogy Közép-Európában az Arabica lánc első üzlete itt nyílik meg Magyarországon. A franchise tulajdonosainak tájékoztatása szerint ez az első lépés, amelyet több lépés fog követni - mondta. Örömét fejezte ki, hogy olyan beruházások történnek, amelyek nyomán a turisták még jobban érezhetik magukat Magyarországon, amelyek meggyőzik őket arról, hogy ide, Budapestre, Magyarországra érdemes eljönni, és még inkább referenciaként fognak szolgálni mások számára.

"Azt kívánom mindannyiuknak, hogy ez a legújabb befektetésük olyan eredményeket hozzon, amelyek újabb és újabb lehetőségekre ösztönöznek majd benneteket" - fogalmazott a miniszter.

Felidézte: a nyolcéves együttműködésnek a beruházókkal nem kizárólag a gasztronómia és az idegenforgalom területén van jelentősége. Három éve kortárs művészeti kiállítóhelyet avattak, ahol a beruházók lehetőséget biztosítanak fiatal magyar művészeknek arra, hogy megmutassák magukat, a tehetségüket, a művészetüket, és lehetőséget biztosítanak arra, hogy ezek a magyar művészek a távol-keleti piacokon is meg tudják mutatni azt, hogy mire képesek. "Ezt köszönjük önöknek" - mondta. "Azt kívánom önöknek, hogy ez a beruházási döntésük is legyen legalább annyira sikeres, mint az összes korábbi" - mondta Szijjártó Péter.

Related posts