Néhány évvel a nyugdíjazása után a Ford Fiesta újra a középpontba kerülhet.


Nem várt módon térhet vissza a Fiesta a Ford európai kínálatába az elkövetkező években, és habár egyelőre még nincs hivatalos bejelentés, nem kizárható az újjászületés. A Ford európai személyautó kínálata jelentős átalakuláson megy keresztül. 2023 júliusában elkészült az utolsó Fiesta, idén pedig a Focus is eltűnik a kínálatból. Így a Puma marad a legmegfizethetőbb alternatíva, amely bár szépen fogy - márciusban például a legkelendőbb 10 modell között volt - így sem mondható olcsónak. A két ikonikus modell kivezetését anno azzal indokolták, hogy ma már egyszerűen nem éri meg ezeket gyártani, annyira kicsi rajtuk a haszon. Más kérdés, hogy a ferdehátúak töretlen népszerűségnek örvendenek a öreg kontinens újautó-piacán. Most azonban úgy tűnik, a Ford nem biztos, hogy végleg elengedte a Fiestát. Az újjászületésben pedig a Volkswagen lehet az amerikai székhelyű vállalat segítségére. Martin Sander, a Volkswagen értékesítési és marketingért felelős vezetője a brit Auto Expressnek adott interjújában elárulta, a Ford és a VW együttműködése szerinte "nagyon, nagyon, nagyon sikeres". A szakember ez alatt az (elektromos) Explorer és a Capri megjelenésére gondolt, amelyek műszaki alapját az ID.4 és ID.5 adja. Kifejtette, nem zárkóznak el a jövőben a hasonló együttműködésektől, amelyek minden bizonnyal a kisautók szegmensére terjedhetnek ki. Pontosabban az ID.2 kaphat Ford emblémát, amely könnyen lehet, hogy Fiesta néven kerülne a kereskedésekbe. Amennyiben ez megtörténne, úgy az a MEB Entry platformra épülhetne, nagyjából 450 kilométeres ígért hatótávval. A Ford nem erősítette meg a felvetést, viszont egyértelmű cáfolat helyett azt a választ küldték, folyamatosan figyelik a piacot, és bámikor készek beszállni a profitot ígérő szegmensekbe. Valószínűleg nem kell sokat várni, hogy pontosabb képet kapjunk, hiszen a Ford korábbi ígérete szerint 2025 első felében ismertetni fogja a közeljövőre vonatkozó terveit.

Related posts