Olyan mértékben el volt fogyasztva az italból, hogy szinte megállni sem tudott a lábán, ennek ellenére mégis beült az autójába, és sajnálatos módon elütött egy nőt.
A Nagykárolyi Bíróság három év és egy hónap letöltendő börtönbüntetésre ítélte azt a 33 éves férfit, aki 2021 decemberében Kőröstelepen, ittas állapotban és jogosítvány nélkül ülve a volán mögé, elgázolt egy gyalogost. Az ütközés következtében az idős nő súlyos sérüléseket szenvedett, amelyek gyógyulása 100-120 napot vehet igénybe.
A Szatmár.ro hírei alapján a baleset 2021. december 19-én, este fél hat körül történt a Királydaróc és Kőröstelep közötti útszakaszon. Az érintett férfi, aki sosem járt autósiskolába, így nem is rendelkezett érvényes vezetői engedéllyel, mégis volán mögé ült, miután jelentős mennyiségű alkoholt fogyasztott. A helyszínen elvégzett Dräger-teszt 1,43 mg/l alkoholtartalmat mutatott a kilélegzett levegőben, míg a vérvétel során mért értékek 3,51 g/l és 3,15 g/l véralkoholszintet igazoltak. Ezek az értékek az orvosi szakirodalom szerint már súlyos, életveszélyes ittas állapotnak minősülnek. A férfi tehát olyan mértékben volt ittas, hogy a mozgáskoordinációja, látása, sőt, sok esetben a tudata is jelentősen romlott.
A tanúk beszámolói alapján a sofőr "rendkívül ittas állapotban" volt, dülöngélt, érthetetlenül beszélt, és agresszív magatartást tanúsított. A férfi kezdetben tagadta, hogy ő lenne a felelős a nő elgázolásáért, majd dühében a saját autóját kezdte rugdosni. Amikor a rendőrök megérkeztek, velük szemben is feszülten és támadóan lépett fel.
A baleset helyszínén több járókelő sietett a földön fekvő nőhöz, aki mozdulatlanul, sokkos állapotban feküdt az úttesten. Bár eszméleténél volt, súlyos fájdalmaktól szenvedett. A mentőszolgálat azonnal a Szatmár Megyei Sürgősségi Kórházba szállította, ahol megállapították, hogy a bal lába, beleértve a sípcsontot és a szárkapocscsontot, eltört, így sürgős műtéti beavatkozásra volt szükség. A kórházi kezelés 19 napon át tartott, ezt követően a nő hosszú rehabilitáción ment keresztül. Azóta mozgása jelentősen korlátozott, és a baleset pszichésen is mélyen megviselte. Hozzátartozói szerint a sérült azóta is csak segítséggel tud közlekedni, gyakran tapasztal fájdalmat, és szorongással küzd, ha el kell hagynia a megszokott környezetét.
A bíróság megállapította, hogy a férfi a baleset után nem nyújtott segítséget a sérültnek, nem érdeklődött az állapota felől, és viselkedésével teljes közömbösséget tanúsított.
A vádlott a nyomozás során nem tett vallomást, ám a bíróság előtt beismerte a bűncselekményeket, és kérte, hogy az eljárás gyorsított formában történjen. A bíróság elfogadta a beismerést, de figyelembe vette, hogy a férfi már korábban is volt büntetve hasonló bűncselekményekért: engedély nélküli vezetésért, ittas vezetésért és hamis rendszám használatáért. A korábbi, felfüggesztett büntetését most hatályon kívül helyezték, és a két ítéletet összevonták, így a férfi 3 év és 1 hónap letöltendő börtönbüntetést kapott.
A bíróság indoklásában kiemelte, hogy a sofőr "teljes közömbösséget tanúsított a közlekedésbiztonság iránt", és "csupán a véletlen folytán nem következett be súlyos baleset". A bíró véleménye szerint a férfi "kiemelkedő bűnelkövetési hajlammal bír", és a szabadságvesztés az egyetlen módszer, amely megakadályozhatja őt abban, hogy újabb bűncselekményeket kövessen el. Az ítélet értelmében a vádlott olyan állapotban ült a volán mögött, hogy gyakorlatilag képtelen volt biztonságosan vezetni; "cselekedetei a társadalmi együttélés alapvető normáinak teljes figyelmen kívül hagyását tükrözik". A bíró hangsúlyozta, hogy az ilyen jellegű bűncselekmények "súlyosan veszélyeztetik a közlekedés biztonságát és rendszeresen előfordulnak", és az elkövető esetében "a börtönbüntetés az egyedüli reális lehetőség, amely képes védelmet nyújtani a társadalom számára és megelőzni a hasonló cselekmények újbóli elkövetését".
A bíróság döntése értelmében az áldozat számára 120.000 lej nem vagyoni és 9.535 lej vagyoni kártérítést ítéltek meg. A kártérítést a vádlott kötelező gépjármű-biztosítójának kell rendeznie.




