Mennyire figyelembe veszed az udvariasságot, amikor az AI asszisztenssel kommunikálsz?

A felmérések szerint a többség nagyon kedves az algoritmusokkal, de egy részüket csak a félelem hajtja.
Mióta megjelentek az első hangalapú segédek, azóta téma az interneten, hogy ki mindenki mond köszönetet a programjának. A Google Asszisztens első napjai már jóval mögöttünk vannak, és sokkal többen használnak már AI chatbotokat, mint az első Pixel telefonok idejében. Ettől függetlenül úgy tűnik, hogy a társadalmi ösztön még mindig az, hogy udvariasan beszéljünk a generatív algoritmusokhoz.
A Future nevű vállalat egy érdekes kutatást végzett, amelyben több mint 1000 résztvevő véleményét kérdezte meg az Egyesült Államokban és az Egyesült Királyságban. Az eredmények azt mutatták, hogy az amerikai felhasználók 67%-a, míg a brit felhasználók 71%-a kedvesen kommunikál a mesterséges intelligencia "szellemeivel". A többség azt válaszolta, hogy "így helyes", azonban mindkét országban akadt 12%-nyi válaszadó, aki őszintén bevallotta, hogy csupán a jövőbeli robotok haragjától szeretné megóvni magát, amikor az AI végleg átvette a hatalmat.
A "köszönöm" és "kérlek" szavakat, vagy más udvarias kifejezéseket nem használó userek nagy része egyszerűen azért nem használja ezeket, mert olyan röviden ad parancsokat és tesz fel kérdéseket, amennyire csak lehet. Ők a funkcionalitást helyezik előtérbe a beszélgetés helyett, de egy kisebb százalék (13-10) egyszerűen csak nem látja hasznát az udvariaskodásnak egy gép esetében.
Mindkét régióban növekedett egyébként az udvarias felhasználók száma. Az Egyesült Államokban 3, az Egyesült Királyságban 11 százalékot ugrott a kedvesebb kliensek mennyisége, ami jó hír. A megkérdezett szakértő, Ben Wood (CCS Insight, vezető elemző) szerint érdemes kedves maradni az AI-jal, mert ha lekezelőek és bunkók vagyunk az algoritmusokkal, akkor ez a forma idővel az emberekkel történő viselkedésükben is helyet kaphat.