A Volvo történelmi magasságokban jár, hiszen olyan rekordokat döntött meg, amikre eddig nem volt példa a vállalat életében. A Világgazdaság legfrissebb hírei szerint a svéd autógyártó új mérföldköveket ért el, amelyek nemcsak a cég, hanem az autóipar jövő
A svéd autógyártó elektromos és tölthető hibrid modelljei most már a teljes forgalom 46 százalékát teszik ki. A Volvo ugyan finomította elektromos átállási stratégiáját, de ennek ellenére új rekordot döntött az éves értékesítés terén.
2024-ben eddig soha nem tapasztalt eladási számokat regisztrált a Volvo, ahogy az a svéd autógyártó hivatalos honlapján közzétett éves jelentésből kiderül. Az előző évhez viszonyítva nyolc százalékkal nőtt az értékesítés, összesen 763 389 új Volvót helyeztek forgalomba. Fontos kiemelni, hogy ez a szám kizárólag a személyautókra vonatkozik, és a kínai Geely által birtokolt Volvo Car keretein belül valósult meg.
A Volvo AB ettől függetlenül, elkülönült tulajdonosi körrel haszonjárművek gyártását végzi. A rekorddöntést már november végén borítékolni lehetett hiszen csak 19 ezer gépkocsit kellett volna eladni december során, amihez egyetlen erős hét is elegendő lett volna.
Ehhez képest a Volvo decemberben is stabil teljesítményt mutatott fel, noha a világszerte eladott 73 804 autó 3 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábban értékesítettnél.
A Volvo márka egyre inkább elérkezik a félúthoz, amely nemcsak a fizikai távolságokra, hanem a fejlődés és innováció terén is mérhető.
Az elektromos átállás globális ütemének lassulása a vezető vállalatokat nem érintette drámaian. A legjobbak közé tartozó cég közleménye szerint a villanyautó-értékesítéseikben figyelemre méltó fejlődést könyvelhettek el: a tisztán elektromos járműveik eladása 54 százalékkal, összesen 175 194 darabra emelkedett.
Kicsit több, 177 593 tölthető (plug-in) hibridjük talált gazdára, ez viszont csak 16 százalékos éves növekedési tempót jelent. Azaz épp fordított a helyzet, mint az e két hajtásláncot favorizáló BYD-nél, ahol a villanyautókat háttérbe szorították a plug-in hibridek az eladások növekedési dinamikájában (és mennyiségében egyaránt).
E két hajtás előretörése azt jelentette, hogy tavaly
szemben a 2023-ról kimutatott szerény 16 százalékkal.
A Volvo számára Európa hagyományosan a legnagyobb piacként van jelen, ahol a forgalom 25%-kal, összesen 369 685 autóra nőtt. Ezen belül különösen figyelemre méltó, hogy az új generációs modellek eladásai 39%-kal, 240 425 darabra emelkedtek. Más helyeken azonban nem volt ilyen kedvező a helyzet: Kínában 8%-os csökkenést tapasztaltak (156 370 autó), míg az Egyesült Államokban és a világ más tájain 3%-os visszaesés történt (125 243 és 112 091 darab).