Az utolsó pillanatban döntöttünk úgy, hogy kihasználjuk a kedvező időjárást.


Az eső lába lógott, sőt, néhány órával korábban még szakadt is, de ez senkit sem tántorított el attól, hogy részt vegyen a 2025-ös Parkoló Parádén, amely már a negyvenötödik alkalommal került megrendezésre. Szerencsénk volt: az időjárás végig kegyes maradt hozzánk, így mindenki nyugodtan felfedezhette, kipróbálhatta és meghallgathatta az esemény kínálatát. A program ezúttal is bőséges volt: autóztatás, izgalmas előadások, kerékcsere fél-F1-es stílusban – és még sok más érdekesség várta a látogatókat. De talán a legfontosabb az volt, hogy a rendezvényen rengeteg lenyűgöző autót csodálhattál meg, és biztosan akadt olyan is, akivel egy jó beszélgetésre akadtál. Ezzel zárult tehát 2025 első Parkoló Parádéja, tele izgalommal és baráti találkozásokkal.

Csepergő és zúgó eső váltakozott egymással, miközben mindenki feszülten dolgozott, hogy felépítse az idei első Parkoló Parádé minden szükséges elemét. Bízva abban, hogy mire megérkeztek, az eső eláll, úgy tűnik, valakinek eszébe jutott, hogy megvegye a budapesti időjárás prémium, fizetős verzióját. Szerencsére délután kettő előtt nem sokkal az égiek végre megkegyelmeztek nekünk, és elzárták a vízcsapot, így mindenki gondtalanul sétálgathatott az autók között.

Szinte füstölt a huszonéves Canon tükörreflexes, miközben megállás nélkül rohangáltam fel-alá. Vaskos galéria esett le a memóriakártyáról, érdemes végigkattintani, mert nincs olyan hosszú cikk, amibe mindet be lehetett volna egyenként illeszteni.

A tematikát ezúttal az európai autók köré húztuk fel, így valószínűleg nem meglepő, hogy a fő placcon olyan cuccok miatt kerekedhetett el a szem, amik az öreg kontinens termékei. Nagyon király volt látni, ahogy egymás mellett sorakoznak a csodálatos, öreg Alfák, a mérges hangú Saabok és sok évtizednyi BMW.

Videós munkatársunk, Hava Dani is előkészítette a régi NSU-ját, míg Berci egy szemet gyönyörködtetően élénk sárga Bogárral tűnt fel. A téma adta volna magát, hogy én is hozzak valami különlegeset, de sajnos nem sikerült elhoznom a 33 éves, Ikarusra emlékeztető, piros Astra kombimat, amely már a kipárolgásaival is nosztalgikus hangulatot árasztott. Talán legközelebb szerencsésebb leszek!

Agg Opel helyett akadt Bamakót megjáró, illetve jövőbeli Bamakóra készülő Peugeot 205, mérgesen fújtató, gyanús slickeket hordó Audi, és tökéletes Porsche Cayman is. Nálam azonban - és az érdeklődést látva nálatok is - a legmenőbb jármű képzeletbeli különdíját egyértelműen és kérdés nélkül bezsákolta az a lenyűgöző, fényes Ferrari replika, aminek egy korábbi verziójáról már nálunk is esett szó.

Idén teljesen lecsúsztam az autóztatásról, egyszerűen nem volt rá időm. Sajnáltam, mert eddig minden autóztatáson sikerült beülnöm valamelyik érdekes autóba. Ezúttal biztosan a szuperkönnyű - pilótával együtt 630 kilós - Caterham szűk ülésébe préseltem volna be magamat. Vagy nosztalgiából a piros Cayman T-be, amit korábban már teszteltem.

Valószínűleg fergeteges élmény volt a hangos, nem éppen a legjobb irányíthatóságra tervezett Mercikkel keresztülvágni, ahogy az öreg Omega és Berci Bogara is fergeteges szórakozást nyújtott. Egy biztos: a legtöbb autó előtt hosszú sorokban kígyóztatok, és a menet végén csak elégedett, széles mosollyal az arcukon kiszálló embereket láttam az autókból.

Kedves Mindenki! Örömmel értesítünk benneteket, hogy több fotós kollégánk is lelkesen dolgozott a passzázs környékén, így az alábbi néhány fotó csupán egy ízelítőt ad a látottakból. Ne aggódjatok, hamarosan rengeteg új kép érkezik az autóztatásról, amelyeket egy későbbi anyagban fogunk megosztani veletek. Maradjatok velünk!

Ha eddig is kielégítetted a szomjadat, érdemes tudnod, hogy Rézmonyó és Gulácsi Bence már korábban összeállítottak egy izgalmas anyagot, amelyben felfedezheted az autózásra specializálódott hősökről szóló érdekességeket.

A Red Bull hozott egy csonka Forma-1-es versenyautót, amin bárki kipróbálhatta, hogy mennyire lenne ügyes a versenypálya boxutcájában. Időre ment, nem hagyhattam ki. Szabó barátommal - aki amúgy gumis - végül 7,6 másodperc alatt cseréltük le a kereket, ami bár nem tűnt rossz időnek, végül az akkori állás szerint csak a harmadik helyre volt elég. Az derült ki, hogy valójában ez három emberrel lenne ideális: egy ember csavaroz, egy veszi le a használt kereket, egy pedig a helyére teszi az újat.

A szokásokhoz híven ezúttal is izgalmas előadásokkal gazdagodhattunk, ráadásul kettő is volt belőlük! Az első beszélgetés során Balogh Bence és vendége, Juhász Dani a veterán autók világának titkairól és kihívásairól osztották meg tapasztalataikat. Ezt követően Karotta, Balogh Bence és Ákos egy szórakoztató párbeszéd keretében vitatták meg a Shanghai Auto Show-t és a kínai autóipar legfrissebb fejleményeit.

Aki kíváncsi volt arra, milyen érzés virtuálisan autózni, az a Hunesz standján megtalálta a számítását. Ha pedig a tűzoltás izgalmát szeretted volna átélni, a Szomjoltóság veterán Mercedes teherautója körül próbálhattad ki magad. A fiatalabbak sem maradtak ki a szórakozásból: rollerekkel és kerékpárokkal száguldozhattak egy mini tesztpályán.

A borongós időjárás, ami eleinte kifejezetten elrettentőnek tűnt, végül kíméletesnek bizonyult, és ennek ellenére sokan eljöttetek. Úgy érzem, hogy a 2025-ös Parkoló Parádén való részvétel nektek is kellemes élmény volt. Bár én is a szokásosnál nagyobb sietségben voltam, számos lelkes fiatal és tapasztalt autós arccal tudtam beszélgetni, ami igazán feldobta a napomat.

Ilyenkor mindig eszembe jut, milyen lenyűgözőek a különleges, fényűző autók, de valljuk be, a legizgalmasabbak mégiscsak az emberek és a közösség. Ez az esemény élő bizonyítéka annak, hogy ez a műfaj nem hunyt ki: évről évre, többször is összegyűlünk itt, hogy közösen ünnepeljük az autózás iránti szenvedélyünket. Nagyon élveztem, és várom, hogy legközelebb is találkozhassunk! Ne felejtsétek el hozni a különleges járgányaitokat, ahogyan eddig is tettétek!

Related posts